Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 4 januari 2016

Vi gick med andra familjemedlemmar för en Jul utomlands. Detta var första gången för oss som har inte gjort det förut eller ens varit i Portugal.

Jag måste hålla med andra recensenter Detta är ett ganska speciellt hotell och vi skulle gärna vilja besöka igen. Rummet var utmärkt och skinande rent. Vi uppgraderade till ett rum på 4:e våningen med utsikt över golfbanan.

En utmärkt frukostbuffé kompletterades med ett urval av buffé eller à la carte på kvällarna. Båda var mycket bra. Jag måste säga att den julafton buffén var en att minnas. Det fanns ett stort urval av fisk och skaldjur. kött och ja, det fanns kalkon, utmärkta sallader och desserter.

Personalen på varje avdelning var utmärkt, effektiv och vänlig utan att vara nedlåtande. Ingenting var för mycket besvär och alla gjort med ett leende.

Hotellet har många pooler. Det fanns en under täckning som ungdomar som jag berättade att den var ganska varmt. Det fanns ett spelrum med biljard- och som var rolig.

Hotellet har ett eget Spa som gästerna kan använda för 15 euro. Att tillbringa 20 minuter i ångbastun och hoppa in i en kall pool var första gången för mig. Det fanns en bastu och flera pooler med jacuzzi jetstrålar.

En gratis pendelbuss i Vilamoura var en fantastisk tillgång.

För golfare en mästerskapsbana ligger precis utanför dörren.

Tack Mill18
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
HiltonVilamoura, General Manager på Hilton Vilamoura As Cascatas Golf Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2016

Dear Guest,

We’re delighted you enjoyed your stay over Christmas, especially since it was your first time in Portugal and away from home during this special time of year.

All the staff are very appreciative of your acknowledgement and the Chef especially is thrilled with your very kind comments on the Christmas Eve buffet dinner.

We hope you will return for another memorable experience and wish you a very happy new year.

Kind regards,

Dinis Pires
General Manager

Omdömet skrevs 17 december 2015 från mobil enhet

Ligger lite utanför Vilamouras centrum och marina, men bara 15 min prom eller 2 min med hotellets gratisbuss.
Fick ett rum med trist utsikt.. men inga problem att byta till ett toppenrum med utsikt över golfområdet dagen efter
Rena och fräscha rum
2 min till första tee på pinjalbanan
Poolområde kanon, men ät på golfklubben istället, godare och 30% billigare
Frukosten toppen med kock som gör de äggrätter du vill ha
Middagsbuffen helt ok, men spar lite plats till efterättsbuffen, mycket och gott där
Trevlig hjälpsam personal
Mycket trevlig vistelse för oss kräsna
Kommer gärna tillbaka

Bodde här: oktober 2015, reste som ett par
Tack stefan z
Omdömet skrevs 15 september 2015

Trivsamt hotell med bra service. Vi gillar inte Bufferestauranger, men här finns en toppen A la Carte restaurang, att åtnjuta. Den är stängd 2 kvällar i veckan, men Hilton har en kostnadsfri buss varje kväll ned till Marinan med massor med resturanger så det är bra service för oss alla. Vi gillar inte poolbad, men här har Hilton också en buss som går varje dag från kl. 09.30 och hela dagen till havet, där Hilton har en eget område med solstolar och parasoller och t.o.m en egen lunchrestaurang - en jättestor strand förutom vårt område. Så vi har trivts och åker gärna tillbaka.

Tips för att välja rum: Kostnadsfri Wifi om Du är Guld eller Diamantmedlem
  • Bodde här: juli 2015, reste som ett par
3  Tack Margaretha245
Omdömet skrevs 21 februari 2015

Vi trivdes mycket bra, och det var bekvämt att golfklubben O Pinhal ligger precis mitt emot hotellet. Vi tog också en promenad till Marina och kom tillbaka till hotellet med deras bus. Fantastiskt bra service!

• Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts
Tack Yvonne J
Omdömet skrevs 28 december 2013

ett bra hotell med hög service nivå. Personalen är riktigt bra, håller en hög Hilton nivå.
Resturang och frukost har något för alla. Bra golf runt omkring hotellet.
rummen håller hög klass och är ljusa samt tysta.

Bodde här: december 2013, reste som ett par
Tack Hakanlarsson