Höjdpunkter från omdömen
Sevärd liten kyrka

En kyrka som vi verkligen rekommenderar ett besök. Vi slogs av färgerna och hela miljön inne i ... läs mer

Omdömet skrevs 13 juli 2020
goranheden
Borlänge, Sverige
Ta med jord

Omdömet skrevs 5 augusti 2018
rogeru929
från mobil enhet
Läs alla 17 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 13 juli 2020

En kyrka som vi verkligen rekommenderar ett besök. Vi slogs av färgerna och hela miljön inne i kyrkan

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack goranheden
Omdömet skrevs 21 maj 2019

Kyrkan har en intressant historia och tillhör öborna som värnar om den på bästa sätt. Väl värt ett besök!

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack MathildaE10
Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Vilken historia om kyrkoherden Simpson som såg till att folk tog med sig jord till den karga ön för att "kunna" begrava i den tunna jorden. Härlig vacker kyrka som gjord för bröllop.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack rogeru929
Omdömet skrevs 18 november 2017 från mobil enhet

Jätte fin kyrka som har sin historia i sig. Kyrkan är välskött och har sin alldeles speciella charm!

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack Halari
Omdömet skrevs 25 juli 2017 från mobil enhet

Har man sett en kyrka, har man sett de flesta. Men är man inte uppvuxen inom Svenska kyrkan och brukar man inte besöka kyrkor kan det vara lite mysigt. Det är en träkyrka vilket ger den en speciell lukt. Kyrkan är fint smyckad med lite udda utsmyckningar, vilket är lite roligt att titta på faktiskt

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack BecSvensson