“Fin miljö och god mat på Käringön”
Omdöme om Peterson's Krog

Peterson's Krog
Boka bord
mån 4/7
20:00
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Käringön
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Ett sällskap på 6 st som var hör en vardag i augusti. Hade inte bokat bord, men blev uppskrivna på väntelista och fick bord efter 50min.
Goda fisk och skaldjursrätter, hela sällskapet mycket nöjda. Vi tog fisksoppa och havets Wallenbergare.
Personalen serviceinriktad. Väl värvet besök när man är på Käringön

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack 375elisabethn

Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Vi hade bokat bord flera månader innan och sett fram emot att äta en god måltid på denna omtalade krog. Maten var mycket bra, så det var inget att klaga på. Men när vi sitter där och äter tar personalen emot flera matgäster som har med sig hundar in till borden. Till slut är det 5 hundar där inne i restaurangen. Jag är pälsallergiker och påtalade detta för servitrisen, som sa att de brukar ta emot hundar inne, men att vi kunde få byta bord. Vi ville ju sitta kvar där vi satt och hade fin utsikt, men vi blev satta ute på framsidan istället. Jag kände mig verkligen kränkt och satt på undantag. Allt bara för att jag råkar vara allergisk. Det är mycket märkligt och dåligt att krogen prioriterar hundar istället för människor. Det finns ju dessutom folk som är rädda för hundar. Hundar har inte inne på restauranger att göra! Krogen borde verkligen se över sin policy i detta fall. Min kväll blev helt förstörd och jag blev väldigt ledsen. Allergikern.

1  Tack lindaelle2018
Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Genuin krog med huvudfokus på fisk- och skaldjur. Hög servicenivå och duktiga kockar ger en bra upplevelse. Våra favoriter ikväll gratinerade musslor (förrätt) , Bergtunga (varmrätt) och jordgubbar med fläder och viol. Hög stämning och fantastisk utsikt höjde intrycket ytterligare.

Tack M2948HJroberts
Omdömet skrevs 4 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk personal och underbar lunch! Personalen (vi hade minst tre vid vårt bord) var både trevliga och ytterst professionella. Maten var av hög kvalitet: hit kommer vi gärna igen! Lokalerna var dessutom väldigt charmiga. Hade inte så höga förväntningar (kände inte till det sedan innan) men hade en mycket fin upplevelse här!

Tack Excursion49619764060
Omdömet skrevs 6 juni 2021

Har besökt denna restaurang under flertalet tillfällen per år under nästan 30 år. Mat och dryck har alltid varit till full belåtenhet (5⭐️), man vet ofta vad man vill ha då man är traditionalist i grunden.
Något jag, som själv anser mig som en stamkund då jag lagt ganska mycket tid på denna restaurang, retar mig på är att den personliga servicen i princip försvunnit. Det är numer stelt, tråkigt och ingen känsla för mig som kund (som faktiskt lägger en hel pengar varje gång).
Det har krafullt förändrats över tid denna känsla av att man betyder något.
Det fanns en tid när man blev uppringd av Lalla och han frågade om man fortfarande var intresserad av att besöka Pettersson på midsommar samt att man var välkommen.

Those were the time....

/Morgan Lundberg.

1  Tack 560morganl

Resenärer som tittade på Peterson's Krog tittade också på

Käringön, Västra Götalands län
Käringön, Västra Götalands län

Nösund, Västra Götalands län

Besökt Peterson's Krog? Berätta vad du tyckte!