Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Selma
Göteborg, Sverige

Skärgårds idyll

Omdöme om Lotshotellet
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 25 juni 2023från mobil enhet
Bodde här 2 nätter över midsommar.
Litet pittoreskt hotell. Mitt i hamnen på Käringön. Vi älskade det!
Vi tog hotellets egna båttaxi som kördes av ägaren själv. Vi kände direkt en familjär känsla när vi steg in på hotellet och hamnade i hotellets hjärta- köket.
Startade med en fin frukost på bryggan.
Hotellrummet var harmigt o inrett med allt du behöver.
Hotellet har ett eget crêperie med goda galetter.
Vill du komma till en skärgårds idyll så kan vi varmt rekomendera detta….
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
2 529 kr
      1 951 kr
    11.7 km från Lotshotellet
    Visa fler hotell i Käringön
    Omdömet skrevs 10 juni 2023

Personligt och fint hotell med en varm och välkomnande atmosfär och bemötande. Läget är fantastiskt! Vi återkommer mer än gärna.
    Vi var där i juni innan högsäsongen hade kommit igång, så det var väldigt fridfullt.

1  Tack Inspire40209328193
    Omdömet skrevs 5 juni 2023 från mobil enhet

Charmigt litet hotell på spännande plats med engagerade ägare. Vackra rum, bra sängar och utmärkt frukost. Dessutom bastu med bad i havet från hotellets brygga. Utsökt champagne som med fördel intas på farstukvisten. Granne med öns bästa restaurang.

1  Tack Lars W
    Omdömet skrevs 29 maj 2023

Vi var 5 st personer som hade konferens på Lotshotellet. Perfekt och personlig service av värdparet Milla och Klas! God mat och dryck, rymliga och fräscha rum. Rekommenderar starkt att besöka Lotshotellet på Käringön.

Datum för vistelsen: maj 2023
    Restyp: Reste i arbetet
    1  Tack Ola H
    Omdömet skrevs 28 maj 2023

Magisk upplevelse utöver det vanliga. Läget är fantastiskt på lilla men sagolikt vackra Käringen; hotellet litet (bara sex rum), vilket ger en personlig och mysig känsla; inredningen fräsch och charmig med en blandning av skärgårdsstil och lantlig romantik, färska blommor och värdparet Klas och Milla otroligt trevliga och bjussiga. Mottagandet var helt perfekt från början till slut. Rummen rena, fräscha och charmigt inredda. Åt en fantastisk räkgalette till lunch på den lilla bryggverandan där det var lä och varmt trots att det blåste rejält. Goda frozen strawberry dacquiris serverades innan vi gick iväg till middagen. Härliga badrockar till bastun och servicenivån verkligen på topp när vi tillfrågas innan vad vi vill ha att dricka i bastun och det tom ligger handdukar utanför. Frukosten fantastisk. Det kändes som att komma hem till någon och detta lilla hotell är verkligen extraordinärt. Hit kommer vi att komma tillbaka många gånger. Sex poäng av fem möjliga.

Datum för vistelsen: maj 2023
    1  Tack Helena L
    Omdömet skrevs 17 december 2022 från mobil enhet

Redan innan vi smakat på maten så utsågs årets julbord till det ”bästa vi haft” 👍
    En magisk vinterdag med ett underbart boende och en fantastisk bastu på Lotshotellet, detta toppat med en utsökt service.
    Alla vill komma tillbaka, vi ska bara enas om när 😄

Datum för vistelsen: december 2022
    1  Tack HenrikJ193
    Klas Wimmerstedt, Owner på Lotshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2022

Så härligt att höra detta - ni är så välkomna tillbaka!