Omdömet skrevs 3 oktober 2017 från mobil enhet

Tillsammans med kollegor var vi ett stort gäng med höga förväntningar som anlände till hotellet. Vid utlovad tid var vårt rum inte klart och receptionisten visade inget intresse för oss. Vi hoppade i poolen och avvaktade med besked om ny tid som heller inte infriades. Väl på rummet visade sig inte uttag fungera då det krävdes Malta-standard så vi inhandlade adapter men uttagen var så slitna så de hängde löst och innebar glapp i kontakten. Vid de tillfällen vi pratade med receptionen var de sura och oförstående. Det här stressade oss då vi hade tider att passa knutet till företagsarrangemang där vi skulle vara klädda för olika event. Rummet var inte charmigt, men i övrigt inget fel på. Konferensrummet var stort och opersonligt. Hotellfrukosten var helt ok. Läget med pool precis vid havet var härligt. En varning när ni ska i: trappan ner i havet är superhal. Sammanfattningsvis hade vi en underbar resa till Malta men inte tack vare personalens servicekänsla och det slitna hotellrummet.

Bodde här: september 2017, reste i arbetet
1  Tack ciddie65
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Flyttade till St Julian och Cavalieri efter en vecka i Buggiba. Blev väldigt glatt överraskade av allt. Incheckning gick smidigt. Personalen var hur trevlig som och då menar jag all personal. Från städare, poolpersonal, vid frukosten. Stopp i ett handfat löstes på mindre än 30min. Vi hade bokat rum för tre mot viken ej marinan. Ett riktigt stort rum men en fantastisk utsikt. Nära till restauranger i Spinola bay och vill man ha party så ligger barområdet ca 800m bort i Paceville. Hotellet är inte nytt men vi har inget negativt att skriva om detta hotell. Thank you for a great week.

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Jonhul
Omdömet skrevs 19 november 2016

Vi hade valt hotellet för att det var ett spa-hotell, men under hela vår vistelse var både inomhus- och utomhuspoolerna stängda efter ett tidigare oväder. Flera i personalen var otrevliga och den enda information vi fick varje dag från receptionen var, att de kanske skulle öppna nästa dag. Någon kompensation var det inte heller tal om, utan receptionen hänvisade till "the hotel manager", som skulle ringa upp oss, vilket han naturligtvis inte gjorde.
Hotellrummet var stort, men i behov av renovering. Badrummet var direkt ofräscht, och golvet våttorkades inte under hela vår vistelse. Hårtorken var som en liten leksak, med sladden fastsatt i en byrålåda i rummet, så att den i princip var oanvändbar. Vi hade rum mot marinan och fin utsikt från balkongen. Andra par som hade rum mot gatan, klagade över störande ljud från ett hotellbygge mittemot.

Tips för att välja rum: Rummen mot marinan har fin utsikt och man blir mindre störd av byggljuden från gatan.
  • Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
1  Tack monicajr2016
Omdömet skrevs 13 oktober 2016

Negativt:
- Gick inte att byta rum, sades vara fullbokat men annat par i gruppen kunde byta
- Vid ankomst påpekas att minibaren ej var kall samt att tre av spritflaskorna var öppnade
- Minibaren hade praktiskt taget ingen kyla. Efter tredje påpekandet sades att den inte var en fridge utan en cooler(?)
- Vi fick debitering för uttag ur minibaren utan att vi konsumerat något. Förhållandet korrigerades med blek ursäkt från front desk manager. Vi fick kunskap om att flera par hade drabbats av samma sak, dvs. inget misstag utan systemfel. OBS! ingen innehållsförteckning fanns för minibaren.
- Frukosten innehållsrik men fadd
- En del svartmögel i duschen
- Lösa golvplattor i rummet
- Oengagerad personal vid front desk. För att gästen (dvs. inkomstkällan) ska känna sig i underläge vid dialog med front står de på en upphöjning, sannolikt för att söka skapa ett mentalt övertag – fegt, tramsigt och oproffsigt.
- Jag sparar på nya 1€ mynt från länderna i Europa och hade lagt ett Maltesikt 1€ mynt på nattygsbordet. Tyvärr var myntet borta efter städning.

Positivt:
- Läget är bra

Tips för att välja rum: Välj rum mot poolområdet. På den andra sidan är det byggarbetsplats.
  • Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack IoSFrancetti
Omdömet skrevs 29 september 2016

Visst är det en lätt bedagad skönhet men vi hade ett stort trevligt rum med balkong och utsikt över strand och poolområde.

Frukostbuffén är riklig, mycket att välja på och möjlighet att sitta ute eller inne.

Läget är mycket centralt med bara några minuter till det rika utbud av krogar som finns i närheten.

• Bodde här: september 2016, reste som ett par
1  Tack Jan L