Omdömet skrevs 19 november 2016

Vi hade valt hotellet för att det var ett spa-hotell, men under hela vår vistelse var både inomhus- och utomhuspoolerna stängda efter ett tidigare oväder. Flera i personalen var otrevliga och den enda information vi fick varje dag från receptionen var, att de kanske skulle öppna nästa dag. Någon kompensation var det inte heller tal om, utan receptionen hänvisade till "the hotel manager", som skulle ringa upp oss, vilket han naturligtvis inte gjorde.
Hotellrummet var stort, men i behov av renovering. Badrummet var direkt ofräscht, och golvet våttorkades inte under hela vår vistelse. Hårtorken var som en liten leksak, med sladden fastsatt i en byrålåda i rummet, så att den i princip var oanvändbar. Vi hade rum mot marinan och fin utsikt från balkongen. Andra par som hade rum mot gatan, klagade över störande ljud från ett hotellbygge mittemot.

Rumstips: Rummen mot marinan har fin utsikt och man blir mindre störd av byggljuden från gatan.
Datum för vistelsen: oktober 2016
1  Tack monicajr2016
Omdömet skrevs 13 oktober 2016

Negativt:
- Gick inte att byta rum, sades vara fullbokat men annat par i gruppen kunde byta
- Vid ankomst påpekas att minibaren ej var kall samt att tre av spritflaskorna var öppnade
- Minibaren hade praktiskt taget ingen kyla. Efter tredje påpekandet sades att den inte var en fridge utan en cooler(?)
- Vi fick debitering för uttag ur minibaren utan att vi konsumerat något. Förhållandet korrigerades med blek ursäkt från front desk manager. Vi fick kunskap om att flera par hade drabbats av samma sak, dvs. inget misstag utan systemfel. OBS! ingen innehållsförteckning fanns för minibaren.
- Frukosten innehållsrik men fadd
- En del svartmögel i duschen
- Lösa golvplattor i rummet
- Oengagerad personal vid front desk. För att gästen (dvs. inkomstkällan) ska känna sig i underläge vid dialog med front står de på en upphöjning, sannolikt för att söka skapa ett mentalt övertag – fegt, tramsigt och oproffsigt.
- Jag sparar på nya 1€ mynt från länderna i Europa och hade lagt ett Maltesikt 1€ mynt på nattygsbordet. Tyvärr var myntet borta efter städning.

Positivt:
- Läget är bra

Rumstips: Välj rum mot poolområdet. På den andra sidan är det byggarbetsplats.
Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack IoSFrancetti
Omdömet skrevs 29 september 2016

Visst är det en lätt bedagad skönhet men vi hade ett stort trevligt rum med balkong och utsikt över strand och poolområde.

Frukostbuffén är riklig, mycket att välja på och möjlighet att sitta ute eller inne.

Läget är mycket centralt med bara några minuter till det rika utbud av krogar som finns i närheten.

Datum för vistelsen: september 2016
1  Tack JanL413
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Klart prisvärt hotell. Bra bad och poolområde, havet bara 30m från hotellet.
Städning och service var väldigt bra.
En promenad på ca 7-8 min till Maltas äldsta pizzeria IR-Rokna där är det super god Pizza och pasta.
Viktigt råd... åk inte dom vita taxibilarna välj istället e-cab svarta bilar ett tips från alla man talar med

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack 124lassee
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 10 februari 2016

Vi har varit här halvvägs in i en 10 dagars vistelse. Läget nära Portomaso Marina och alla dess fashionabla boutiquer ännu en Waitrose branch, härlig mellan till högklassig restauranger gör det en fullträff. Vi kommer att komma tillbaka på hotellet: men så långt är allt bra i alla avseenden!!

1  Tack Nils J
MgmtAVA, Front Office Manager på Cavalieri Art Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2016

Thank you for your positive feedback regarding your recent stay at the Cavalieri Art Hotel.

I am happy that you liked our hotel and found our central location to be great and up to your satisfaction.

We look forward to welcoming you back to Malta and to our Hotel. Should you need further assistance do not hesitate to contact me on mseghatoleslami@cavalierihotel.com.

Best regards
Milan Seghatoleslami