Omdömet skrevs 31 oktober 2016 från mobil enhet

Vi bodde 4 nätter här. Mycket bra läge och stort poolområde med mycket solstolar. Rummen ok, men det börjar kännas slitet både på rummen och i övrigt på hotellet. Trevlig personal! Promenadavstånd in till St Julian där det finns gott om hålligång för dom som vill det, ändå känns området runt hotellet lugnt och skönt.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack Erik T
Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Jättebra ställe med stora rum fast vi tog ett vanligt rum. Sjöutsikt från balkongen jättestor frukost buffe som var jätte god fans champagne för den som gillar det till frukost.Nära ner till en massa bra restauranger och barer.Bra spa och rent. Personalen var mycket trevlig och hjälpsam.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack 68micke68
Omdömet skrevs 22 september 2016 från mobil enhet

Hotellet har en trevlig personal, många pooler och underbar frukost. Dock så frågarsätter jag hur de kan vara 5 stjärningt... Pappservetter, och förmodligen de sämsta drinkarna kring poolen...
Skulle återkomma, med vill då se förbättring ;)

2  Tack Feliciafelicia
Omdömet skrevs 20 september 2016

Ett tjugo år gammalt lyxhotell som håller stilen. Hotellet är beläget på en höjd vid S:t George Bay vilket gör att de flesta rummen har balkong med en vidunderlig utsikt mot havet eller mot bukten. Ett storlaget hotell i sandsten, marmor, olika ljusa toner av gult och brunt, pelare, smide och mässingsräcken som ständigt putsas. En fantastisk lobby med stora fönster mot poolområdet och bukten. Poolområdet består av ett antal terrasser med pooler inbäddade i en vacker trädgård med palmer, blommor och grönska. Området slutar med ett klippbad i havet. Ett generöst överskott av solstolar finns. Rummen fräscha och helt OK. Mycket bra frukost med det mesta, även mousserande vin. Flera bra restauranger finns i direkt anslutning till hotellet. Corinthia är ett hotell som har det mesta och som man måste älska om man inte absolut måste ha ett supernytt intetsägande storhotell utan vare sig atmosfär eller trivsel.

Tack Tommy P
Omdömet skrevs 19 september 2016

Vi tillbringade en vecka på Corinthia Hotel, St Georges Bay. Hotellet ligger lite utanför själva St Julian. Men det mesta finns om man tycker om att äta och dricka bara på hotellet. Många pooler och gott om solstolar. Flera terrasser vid havet med badstegar. Dock är det svårt att acceptera att detta hotell ska vara 5-stjärningt. Varken standarden på rummen eller hotellets service motsvarar denna stjärnglans. Rummet har sköna sängar, men interiören och badrummet skulle behöva en rejäl uppfräschning! Och servicen, framförallt vid frukosten, är under all kritik! På sin höjd uppnår den 2 stjärnor... Så om du/ni söker en 5-stjärnig upplevelse, välj ett annat hotell!

Rumstips: Var observant på att hotellet kan placera dig som betalat för havsutsikt åt "hel" håll, så det blir "delvis" havsutsikt!
1  Tack Ulf-PeterL