Omdömet skrevs 8 maj 2017

Har aldrig blivit så illa behandlad som när vi bodde här , dålig service, ofräscha rum , poolområdet var under all kritik . Vi blev utslängda från frukosten pga av dom hade missat att den ingick . standarden på rummen var inge vidare . känns väldigt 80-tal . det behövs en hel del renovering och byte av personalstyrka .
Om ni måste åka till malta så bo på intercontinental istället .

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack joppesteen
Aaron V, Manager på Radisson Blu Resort, Malta St Julian's, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2017

vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 6 maj 2017 från mobil enhet

Då vi anlände till hotellet fick vi veta att det två nätter innan varit en storm och att hotellets bottenvåning blivit översvämmad. Detta ledde till att frukosten serverades i ett konferensrum i stället.

Hotellet ligger lite avskilt ute på en udde med fantastisk utsikt. Det tog kanske fem till tio minuter att promenera in till St Julian i lugn takt.

Rummet var rymligt och servicen på hotellet som helhet var mycket bra.

Stor variation vid frukosten, många goda saker så lite svårt att välja.

Trevlig lobby, restaurang och bar.

Kommer definitivt överväga detta hotell nästa gång vi reser till Malta.

Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack Nattviol
Aaron V, Manager på Radisson Blu Resort, Malta St Julian's, svarade på det här omdömetSvarade 8 maj 2017

Omdömet skrevs 2 oktober 2016

Mycket trevlig resort med bra läge. Blev erbjudna att uppgradera vilket vi gjorde och fick ett stort rum med fantastisk balkong med havsutsikt.Underbara sängar. Frukostbuffen härlig! Hotellet ligger i utkanten av S:t Julien's men gångavstånd till bra restauranger. Bussförbindelser mycket bra på ön. Köpte 7-dagars busskort för 21 euro.

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack annettan64
Aaron V, Manager på Radisson Blu Resort, Malta St Julian's, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2018

Omdömet skrevs 1 oktober 2016

Jag bodde här tre nätter med min hustru. Vi hade turen att bli uppgraderade till en svit med jacuzzi på altanen, en fantastisk utsikt. Vi har bott här även tidigare, innan de stängde för renovering. Nu är hotellet givetvis mycket fräschare liksom rummen. Poolområdet är trevligt och uppdelat i olika delar. Det finns även möjlighet att bada i havet, dock är det oftast besvärliga vågor som försvårar när man ska gå i eller upp ur vattnet. Personalen är trevlig, vissa kanske lite väl blyga och oföretagsamma. Vi hade önskat att bar-personalen gått runt bland poolerna och tagit upp beställning på dricka. Nu fick vi själva gå till baren och bära glas och flaskor till solstolarna. Maten på restaurangen vid poolerna var god lunchtid, utsikten fantastisk. Maten på a la carte restaurangen på hotellet var tyvärr av den sämre kvalitén, lagad utan känsla. Vi fick faktisk en fisk som var sur. Det finns inga trevliga restauranger i närområdet, det tar cirka 15 minuter att gå till flera trevliga restauranger. Hotellet självt är mycket bra och trevligt trots sin storlek. Frukostmatsalen är stor med hög ljudvolym, fullt med gäster men vi fick alltid plats även om det var på en mörk och avsides plats. Många av oss saknade mörkt bröd och kaffet var tyvärr tunt och smaklöst. Serveringspersonalen var dock snabba och proffsiga. Bra bussförbindelser finns nära hotellet, till Valetta bland annat. Vi kommer säkert tillbaka till hotellet men planerar då alla kvällsmåltider i närmaste stad.

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack DrClaesJ

Kära gäst,

Tack för din recension. Vi är glada att höra att du haft ditt besök.

Omdömet skrevs 18 juli 2016 från mobil enhet

Hotellet har allt man behöver för en avkopplande semester. Skönt poolområde, gym och spa. Vi testade flera olika rätter till lunch och alla utom en var av toppklass. Personalen kunde kanske varit lite muntrare. Sköna sängar och en riktigt bra frukostbuffe

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Prillan2015