Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 1 mars 2020

Har just kommit hem efter en trenätters vistelse på Renen i Duved. Incheckningen gick smidigt trots att det inte fanns någon personal där.
Vid första anblicken av hotellet ser det mysigt men övergivet ut. Det finns allmänna utrymmen med bra potential, men som ingen verkar använda. Rummet var inte så fräscht. Upplevde det svårt att få varmvatten i duschen och badrummet borde renoveras. Sängarna var två 80 cm breda sängar som var ihopslagna. Mellan de två bäddmadrassarna fanns massor med hår från föregående hotellgäster - äckligt! Heltäckningsmattan kanske inte var en så bra idé heller. Det finns ingen hårfön (bara en dålig i bastuavdelningen). Det är ingen städning i rummen under vistelsen. Toapapper fylldes heller inte på. Jag ringde till personal på Skistar och frågade angående hårfönen och toapappret. Det ingår en rulle toapapper per vecka, så vi fick en halv rulle med tanke på att vi endast skulle bo där en halv vecka. Jag har aldrig förut upplevt ett trestjärnigt hotell där alla hotellets gäster ska dela på en hårfön och köpa eget toapapper.
Frukosten är bra, men har ett mycket begränsat utbud. Trevlig personal i restaurangen. Bra ala carte i restaurangen på kvällen!
Hotellet har superbra läge, skidbussen stannar bredvid hotellet och hotellbyggnaden är dessutom mycket nära liftarna i Duved. Skistar borde absolut satsa mera på detta hotell!

Datum för vistelsen: mars 2020
2  Tack 763josefinek
Omdömet skrevs 11 februari 2020

Hotellrummet är rent och fräscht.
Har allt man behöver för en 3-4 dagars vistelse.
Torkskåp, litet pentry. Bra med garderober och förvaring.
Resten av hotellet har potential, fina gemensamma utrymmen, det finns Bastu och ett lekrum.
Tyvärr får man känslan av att Skistar har glömt bort hotellet.
Restaurangen i byggnaden serverar en bra frukost. Det nödvändigaste finns och det är vad Skistar betalar för. Servicen är briljant. Allt fylls på omgående.
Vi fick god italiensk mat till kvällsmat. Lokalen är mysig och om vi har tur kommer även Afterskin att fortsätta. Med ännu mer tur, kommer även restaurangen få driva lobbyverksamhet i hotellet.
Då kommer hotellet få utmärkt i nästa omdöme!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack mariarR5989NR
Omdömet skrevs 30 december 2019 från mobil enhet

Bra rum, men med konstigt "duschdraperi". Nära till Åre-bussen och nära backarna samt bra matställen. Tyvärr är personalen knappt här och vi checkade in genom att hämta nycklarna i ett fack. Känns väldigt tomt på grund av det. Frukosten var bra men börjar 08 och håller bara öppet i 2 timmar. Annars toppen!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack henkeufc
Omdömet skrevs 12 mars 2019 från mobil enhet

Njae, tyvärr, det når knappt upp till Godkänt; rummen och standarden var helt okej, men servicen får IG. Ingen reception eller ens någon att fråga eller vara hänvisad till, frukosten började serveras så sent som kl 730 vilket gav kö och gav rätt tight med tid om man ville med skidbussen 830. Ingen som städar rummet under veckan och en helt öde oinbjudande lobby. Inte ens tv'n på rummet hade vettig bild.
Restaurangen slår ändå förväntningarna när det gäller middag på kvällen, även om frukosten inte är någon höjdare.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Snetrus
Omdömet skrevs 15 januari 2019 från mobil enhet

Bodde här tre nätter under januari med min nioåriga son. Rummet var rent, fräscht och rymligt. Nära till byliften som tar en upp till skidbackarna.
Lite meckigt och opersonligt att checka in och ut genom ett kodlås som leder till en låda där nycklar finns.
Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack 674kasperg