Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 18 maj 2021 från mobil enhet

Åter på Blåhammaren efter många år. Riktigt bra allt från mottagande till betalning och avfärd. Mycket av den gamla STF stilen med en massa förbud och förmaningar var borta. Bra! Bäst var ändå middag och frukost. Toppklass. Heja STF.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack 525kjellj
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Hade hört otroligt bra om middagen på blåhammarens restaurang och som tur var fick vi ett bord på restaurangen trots att vi inte bodde på stationen. Som de finsmakare vi är så var man rädd att man nästan hade skapat sig för höga förväntningar för maten på restaurangen men kan säga såhär: maten, stämningen, omgivningen, allt överträffade våra höga förväntningar. Vi fick varmrökt lax till förrätt, kallskuren älg och ren med massvis med goda tillbehör till som varmrätt och pannacotta till efterrätt. Mysig miljö där alla sitter i vandrings/mjukiskläder i en mysig liten fjällstuga. Känns så hemtrevligt på något sätt. Mycket väl anordnat också med personal som presenterar mat och viner samt berättar om fjällstugans historia vilket också var väldigt trevligt. Detta var det perfekta avslutet på jämtlandstriangeln. Ni som vandrar jämtlandstriangeln utan att äta trerättersmenyn på blåhammaren missar verkligen något! Vi skulle kunna vandra jämtlabdstriangeln igen enbart för att få äta denna underbara middag igen. Maten är mycket värt sitt pris och finns även prisvärda vinpaket. På vår 8-dagars resa (jämtlandstriangeln och Åre) så är mitt sällskap överens om att detta var toppupplevelsen! Tack!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack lovisaw608
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Det var första gången för mig här och jag vill rekommendera vidare. Utsökt fjällmat av ambitiöst kök. Fint vinpaket till. Isvinet av äpple var fantastiskt. Personalen radade upp sig och gjorde bordsplacering och gjorde detta till en minnesvärd kväll.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Lena O
Omdömet skrevs 22 juli 2019

Vi hade strul med bokningen, vilket drar ner betyget. Allt ordnade sig till slut men vi hade bokat långt i förväg och då fanns flera rum. Sedan får vi ett mejl (!) en knapp vecka innan som säger att de överbokat och att vårt rum inte fanns kvar. Det är inte okej service! Man kan börja med att be om ursäkt, och för det andra är det väl folk som har bokat efter oss som blir utan rum?! Vi fick alla plats, dock inte enligt hur vi ursprungligen hade bokat så att vi fick ett "sämre" boende. Tyvärr var det också väldigt dammigt, fönstret hade ingen gardin och med ljusa sommarnätter lös det rakt i ansiktet. Våningssängarna var väldigt rangliga. Det fanns få krockar i rummet, ingen avlastningsbord i översängarna. När man vandrar har man väldigt mycket packning som behöver hängas upp så det är svårt att förstå varför det inte kan finnas mer avlastningsplatser såsom krokar och hyllor i rummet.
Maten var väldigt god, men middagen tog väldigt lång tid så det var tur att vi var nästan en timme sen annars hade den tagit 2½ timme vilket vi inte hade velat lämna hunden själv så länge. Stationen är trång och något sliten, men det gör kanske inte så mycket. Däremot är vi besvikna på bastutiderna så var väldigt korta. Den lilla bastun, hur tänkte de att alla skulle hinna med att basta?

Vi som hört så mycket om bastun och maten - kanske hade vi för höga förväntningar?

Rumstips: Vi bodde i ett fyrbäddsrum för hund. Tur att vi var samma familj, inte velat bo där med främmande. Alldeles för trångt.
Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Rosenbladfamily
Omdömet skrevs 7 oktober 2018 från mobil enhet

Här kanske vi hade lite för höga förväntningar eftersom vi bokat den omtalade 3-rättersmiddagen. Stationen är rätt sliten och rummen sådär.... Middagen var bra men inte mer. Trevlig personal! Stationen skulle behöva en ansiktslyftning.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack bucklerab