Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 22 juli 2019

Vi hade strul med bokningen, vilket drar ner betyget. Allt ordnade sig till slut men vi hade bokat långt i förväg och då fanns flera rum. Sedan får vi ett mejl (!) en knapp vecka innan som säger att de överbokat och att vårt rum inte fanns kvar. Det är inte okej service! Man kan börja med att be om ursäkt, och för det andra är det väl folk som har bokat efter oss som blir utan rum?! Vi fick alla plats, dock inte enligt hur vi ursprungligen hade bokat så att vi fick ett "sämre" boende. Tyvärr var det också väldigt dammigt, fönstret hade ingen gardin och med ljusa sommarnätter lös det rakt i ansiktet. Våningssängarna var väldigt rangliga. Det fanns få krockar i rummet, ingen avlastningsbord i översängarna. När man vandrar har man väldigt mycket packning som behöver hängas upp så det är svårt att förstå varför det inte kan finnas mer avlastningsplatser såsom krokar och hyllor i rummet.
Maten var väldigt god, men middagen tog väldigt lång tid så det var tur att vi var nästan en timme sen annars hade den tagit 2½ timme vilket vi inte hade velat lämna hunden själv så länge. Stationen är trång och något sliten, men det gör kanske inte så mycket. Däremot är vi besvikna på bastutiderna så var väldigt korta. Den lilla bastun, hur tänkte de att alla skulle hinna med att basta?

Vi som hört så mycket om bastun och maten - kanske hade vi för höga förväntningar?

Rumstips: Vi bodde i ett fyrbäddsrum för hund. Tur att vi var samma familj, inte velat bo där med främmande. Alldeles för trångt.
Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Rosenbladfamily
Omdömet skrevs 7 oktober 2018 från mobil enhet

Här kanske vi hade lite för höga förväntningar eftersom vi bokat den omtalade 3-rättersmiddagen. Stationen är rätt sliten och rummen sådär.... Middagen var bra men inte mer. Trevlig personal! Stationen skulle behöva en ansiktslyftning.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack bucklerab
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Gammal fjällstation uppe på Blåhammaren. Helt okej middag men tyvärr ganska unket och kvavt i både restaurang och vandrarhemsrummen... Frukosten var inget vidare utbud. Totalt sett ganska slitet och skulle behöva en upplyftning.

Tack CarlNial
Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Klassisk fjällstation i Jämtlandstriangeln med servering och mycket fin bastu. Dock lite tråkiga tider för bastun då värmen stängdes av nästan 45 min innan middagen skulle serveras trots att det var angivet att den skulle vara gång fram till middagen. Med tanke på väderförutsättningarna vid besöket borde större flexibilitet kunnat tillämpas. Butik med helt okej sortiment för den som ej vill bära med sin mat utöver lunch och mellanmål mellan fjällstationerna. Bra självhushåll om än lite litet.

Tack Bengt Ö
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Vi anlände till Blåhammaren efter den första dagen på Jämtlandstriangeln. Det är den minsta av de 3 fjällstationerna på vandringen. Vi fick ett trevligt mottagande av personalen i receptionen och det tog inte lång tid innan vi hade tillgång till både rum och bastu. Rummet var begränsat i storlek men ok. Miljön är att betrakta som rustik med träpanelade väggar och sängar. Det var dock rent och bekvämt. Det var mycket folk där vilket gjorde att kön till reception och restaurang blev lång. Personalen hanterade dock detta på ett föredömligt vis. Väl i restaurangen presenterades maten, som var en buffe i 3etapper, på et humoristiskt underhållande vis som lockade fram många skratt och leenden. Maten höll en mycket hög standard.
På det hela var det en trivsam upplevelse.

Tack Björn S