Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Klassisk fjällstation i Jämtlandstriangeln med servering och mycket fin bastu. Dock lite tråkiga tider för bastun då värmen stängdes av nästan 45 min innan middagen skulle serveras trots att det var angivet att den skulle vara gång fram till middagen. Med tanke på väderförutsättningarna vid besöket borde större flexibilitet kunnat tillämpas. Butik med helt okej sortiment för den som ej vill bära med sin mat utöver lunch och mellanmål mellan fjällstationerna. Bra självhushåll om än lite litet.

Tack Bengt Ö
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Vi anlände till Blåhammaren efter den första dagen på Jämtlandstriangeln. Det är den minsta av de 3 fjällstationerna på vandringen. Vi fick ett trevligt mottagande av personalen i receptionen och det tog inte lång tid innan vi hade tillgång till både rum och bastu. Rummet var begränsat i storlek men ok. Miljön är att betrakta som rustik med träpanelade väggar och sängar. Det var dock rent och bekvämt. Det var mycket folk där vilket gjorde att kön till reception och restaurang blev lång. Personalen hanterade dock detta på ett föredömligt vis. Väl i restaurangen presenterades maten, som var en buffe i 3etapper, på et humoristiskt underhållande vis som lockade fram många skratt och leenden. Maten höll en mycket hög standard.
På det hela var det en trivsam upplevelse.

Tack Björn S
Omdömet skrevs 4 augusti 2018 från mobil enhet

Bra övernattning när vi gick jämtlandstrianglen min dotter och jag god kvällsmat trevlig stämning runt borden där det var fullt eftersom alla skulle vara där kl 18,00 för att få sin 3-rätters middag vilket jag tyckte var lite stressande men det blev ju en viss stämning på så sätt klart godkänt god frukost oxå mvh Yvonne

Tack monnekenne
Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Utsikten från Blåhammaren var fantastisk. Vi sov i ett 8 bädds rum och det var mycket ljud och varmt så det rekommenderar jag inte men däremot ett bastubad och den fantastiskt goda trerätters middagen. Helt otroligt att kunna avnjuta en sån god och fin middag och tillhörande drycker långt ut i den svenska fjällvärlden. Personalen var mycket serviceminded och trevliga.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack christinae540
Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Finns redan många bra recensioner på det här men får verkligen ge en eloge till STF-personalen här att de fick ihop rummen, maten och helheten så bra här och på samtliga fjällstationer i jämtlandsfjällen.

Personalen trevlig, fina rum och bastu, självhushåll och allt finns.
Gällande maten; Prisvärt med en 3-rätters middag för 495:-. Närproducerad ekologisk mat vilket kändes väldigt härligt. Trevligt att gå in alla samtidigt, väl uttänkt med bordsplacering för att inte det skulle bli kaos, samt att ett bord gick o tog i taget med mera. Maten kanske var lite överskattad dock, den var god men långt ifrån det bästa jag ätit. Dock med tanke på var maten kom ifrån, tillvaron, dryckesmeny till med mera är det absolut en 4,5/5.
Härlig upplevelse.

Datum för vistelsen: juli 2018