Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Utsikten från Blåhammaren var fantastisk. Vi sov i ett 8 bädds rum och det var mycket ljud och varmt så det rekommenderar jag inte men däremot ett bastubad och den fantastiskt goda trerätters middagen. Helt otroligt att kunna avnjuta en sån god och fin middag och tillhörande drycker långt ut i den svenska fjällvärlden. Personalen var mycket serviceminded och trevliga.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack christinae540
Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Finns redan många bra recensioner på det här men får verkligen ge en eloge till STF-personalen här att de fick ihop rummen, maten och helheten så bra här och på samtliga fjällstationer i jämtlandsfjällen.

Personalen trevlig, fina rum och bastu, självhushåll och allt finns.
Gällande maten; Prisvärt med en 3-rätters middag för 495:-. Närproducerad ekologisk mat vilket kändes väldigt härligt. Trevligt att gå in alla samtidigt, väl uttänkt med bordsplacering för att inte det skulle bli kaos, samt att ett bord gick o tog i taget med mera. Maten kanske var lite överskattad dock, den var god men långt ifrån det bästa jag ätit. Dock med tanke på var maten kom ifrån, tillvaron, dryckesmeny till med mera är det absolut en 4,5/5.
Härlig upplevelse.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack AdamSundqvist
Omdömet skrevs 2 juli 2018

Efter en tuff vandring från Storulvån i strålande sol och blå himmel hade vi tankarna på bastu och en god middag som mål. Glöm inte att middagen måste bokas och den börjar kl.18.00. Efter 1,2 mil såg vi till slut fjällstationen - en underbar syn. Vi kämpade oss uppför den sista backen och möttes av trevlig personal och vi fick vårt rum på en gång. Sedan kunde vi sätta oss och njuta av sol och milsvid utsikt på den nybyggda altanen innan det välbehövliga bastun med sin otroliga utsikt väntade. Fint och fräscht i alla utrymmen, och för alla som är "mobilberoende" fanns även Wifi ! Bra miljötänk med produkter och mat. 3-rätters god middag i mysig miljö med dukade långbord och möjlighet att umgås med andra "vandrare" och höra dem berätta om sina upplevelser. Vi saknade historieberättelserna om fjällstationen som vi läst om skulle vara till middagen och som skulle berättas av personalen. Efter middagen gick vi upp på Blåhammarskläppen och har man orkat gå till fjällstationen så orkar man detta också. Att tänka på hur det är på fjällstationen på vintern det är mäktigt med det utsatta läget och med all snö som faller i fjällen. Frukosten hade mycket att välja på och om man betalat för det, fick man själv packa sin egen matsäck till kommande vandring. En mysig plats och väl värd mödan och vandringen- vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: juni 2018
1  Tack cassandra052016
Omdömet skrevs 23 maj 2018

Norrländsk ekologisk gourmetmat i en klassisk frisksportarmiljö. Trevlig personal som gör vad de kan för att man ska trivas och njuta av kontrasterna mellan det utsatta läget på fjället och den rustika och mysiga miljön invändigt. En perfekt uppladdning inför den avslutande delen mot Storulvån på den Jämtländska triangeln.

Rumstips: Bosätt dig i bastun en klar dag och bara njut
Datum för vistelsen: april 2018
1  Tack Åke B
Omdömet skrevs 17 maj 2018

Himlen på joden! Personal är väldigt trevlig och flexibel! Maten är toppen. (Glömm inte att reservera!) Men best är bastu. Vilken utsikt!!!
Rummen är rent och fint.
Kan bara rekomentera den här ställe!!
Hoppas ni ha det så bra som vi hade det.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack vreni61