SPARA 6 US$
Kostnadsfri avbokning till den 21-06-26
Booking.com184 US$
Orbitz.com179 US$
Agoda.com185 US$

Rekommenderar verkligen deras vardags deal som är mycket prisvärt och svårslaget. Bra läge med 15 min promenad avstånd till centrum. Hotellet gav ett lyxigt intryck och vi var mycket nöjda med vår vistelse.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Lasse B
Angelika Björkner, General Manager på Stenungsbaden Yacht Club, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Lasse

Jättetack för ditt fina omdöme. Härligt att ni hade det så bra.

Glada hälsningar, Angelika

Omdömet skrevs 8 maj 2021

Får det vi förväntade oss för priset som var, rent och snyggt på rummet. Maten 3 rätters var vällagad det tillhörande vinpaketet var riktigt bra anpassat för maten. Spa avdelningen är fin möjligen kan bastuflotten upplevas sliten och lite sådär. Nu under Covid var det lite folk på anläggningen och man ska hålla avstånd, det blev snabbt ont om plats i spa och man fick gå att vänta på plats i bastu eller pool. Trevligt och härlig personal rakt igenom.

Det känns att anläggningen har några år på nacken, lite märken och defekter i rum och på möbler. Får precis det som kan förväntas inget utöver som är någon form av överraskning att det var inte förväntat.

Rummet vi fick var som utlovat men det måste ha en av Sveriges sämsta utsikter, 50cm utan för fönster går en brandtrappa i stål och 2 m längre bort tar all "utsikt" slut i en trävägg. Vi var inte utlovade något men varför inte passa på att sälja in anläggningen när det är låg beläggning, se till att gästerna får så bra vistelse som möjligt utan att det kostar extra för anläggningen.

Tack urbanpe
Angelika Björkner, General Manager på Stenungsbaden Yacht Club, svarade på det här omdömetSvarade 12 maj 2021

Hej Urban

Tack för din tydliga feedback och beskrivning från din vistelse. Det uppskattas.
Nästa gång du kommer till oss hoppas jag att vi har vår nya bastuflotte på plats.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 6 maj 2021

Överlag är jag mycket nöjd med vistelsen. Trevlig personal, god mat och fin spaavdelning.
Rummet har en del övrigt att önska om man presenterar sig som ett kvalitetshotell.
Inredningen var ordentligt nersliten. Fötöljerna mycket slitna och trasiga. Ena sänglampan hängde på trekvart. avskavd färg lite överallt på möbler och inredning både i rummet och badrummet. golvsockel som inte satt fast, gummilisten på ena duschdörren satt löst, avsaknad av skohorn, stora repor i golvet.

Rumstips: välj ett rum så långt från vägen som möjligt. mindre trafikljud.
Tack 388h_kanh

Hej

Tack för din feedback till oss. Jag är glad att vistelsen var så bra i stort och att personalen varit så trevligt.
Jag blir väldigt nyfiken på vilket rum du bott på som har alla dessa avvikelser. Du får väldigt gärna mejla mig direkt om du vill och orkar på angelika.bjorkner@stenungsbaden.se. Annars finner vi det säkert tids nog.

Tack igen,

Omdömet skrevs 21 april 2021

Det sämsta vart nog städningen överlag på hela hotellet. Skit på mattor i korridorerna dammiga rum. Väljer man ha inglasade hissar borde man kanske städa i hiss shakt lite oftare. Spat vart inte mysigt alls väldigt stelt. Skulle vart samma mysiga tema som resten av hotellet. Att tjejer inte jobbar i träningsbyxor i restaurangen som skär in både i röven och musen.

Datum för vistelsen: april 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack wiared2021
Angelika Björkner, Hotelldirektör på Stenungsbaden Yacht Club, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2021

Hej

Tack för dina reflektioner från din vistelse. Jag ser att Service och läget har uppskattats. Det glädjer mig.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 19 april 2021

Besökte Stenungsbaden Yacht Club som min flickvän hade överraskat mig med.
Å herre Gud va vi blev överraskade !
Över vilka saker som saknades !
Ok jag ska inte såga Stenungsbaden Yacht Club kajkanten men ibland får man inte vad man betalar för eller ????
Jag är inte vinnare av Sveriges Mästerkock och kommer förmodligen inte ta hem den titeln men Herre Gud !! Tror att de e tur för Stenungsbaden Yacht Club att Mcdonalds är bara en 20 min promenad bort . Kanske kan dom starta en Boat in ihop.
Åt en 2 rätters meny. Bestående av Lobster Roll till förrätt entrecote till varmrätt.
Min frågor är följande till Angelika Björkner :
Samarbetar ni med Circle K och Olearys ?.
På Cirkle K kan man få en Bake Off baguette som är blöt,kall,degigig samt med räkröra.
Serverad i en grön plast korg från Olearys är ju så gastronomisk sensuellt muuums.
Vore kul å dra fram kockarnas betyg från restaurangskolan
Förmodligen mycket frånvaro på dessa lektioner .
Efter denna gastronomiska ORGASM i svalget så var det dags för varmrätt.
Bestående av 2 st medium stekta entrecote med sallad och spritsat potatismos.
Jag skulle inte ha några problem om jag fick in en entrecote som hade ett snitt i sig. Varför är det ett snitt i min köttbit ? Skulle jag nog fråga servitrisen .
Om hon hade svarat : Det är bara för att kocken skall veta när köttbiten är medium.
Å vad glad jag skulle bli för då hade jag fått mitt kött precis som jag ville ha det.
Att inte inte kunna skilja på medium & welldone tror jag hör till baskunskaperna i restaurangskolan senast jag gick där .
Halvsönderslagen hårtork & duschmunstycke som inte passar i sin hållare är ju småsaker, men när det kommer till mat så får ni faktiskt skärpa till er .
Bra frukost buffe må jag säga försök att hålla den standarden på kvällen så tror jag du kan stiga ännu mer i graderna Angelika.
Ps Behöver inte ha ett svar på detta se till att åtgärda det som är fel om ni inte ska döpa om er till Rasta Yacht Club.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack Elgordodebahamas

Hej

Tack för din mycket tydliga beskrivning av din upplevelse.

Utifrån vår historia och helthetskoncept hämtar vi inspiration från den amerikanska östkusten.
Vårt nordic american matkonceptet på Stenungsbaden flirtar med i mötet mellan den Svenska Västkusten och den Amerikanska östkusten.
Vi arbetar med lokala hållbara råvaror från Sverige och mycket fokus på fisk och skaldjur eftersom hotellet ligger ett stenkast från det salta vattnet.

Köksmästaren kommer ifrån USA och har med sin expertis valt ut sina amerikanska favoriter på menyn som tex Lobster roll, Cobbsalad ock Key lime pie, men du finner även Svenska klassiker som Matjessill från Klädesholmen med kokt potatis, rödlök, dill och brynt smör, ugnsbakad torsk med rödbetor, kapris och pepparrot och Entrecote med rödvinssås.

Matkonceptet är tänkt att vara lätt att älska eftersom vi inte krånglat till något, vi hyllar istället fantastiska klassiska rätter från Sverige och Amerika.
Här har vi uppenbart inte lyckats förmedla känslan och inte heller rätt nivå på kvalitet och service utefter vad man ska kunna förvänta hos oss.

Så återigen tack för att du skriver och förmedlar din uppfattning.
Bästa hälsningar, Angelika