“Lunch”

Torsångs Café
Rankad som nr 1 av 2 Kaffe och te i Borlänge
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 1 april 2018

På väg upp till Dalarna stannade vi till vid Torsångs café för en lätt lunch. Vi tog var sin smörgås och kaffe. Smörgåsen gjordes medan vi väntade och var alltså färsk och god. Kan rekommendera detta café. Fin utsikt också, Dalälven flyter förbi.

Tack Linnea1955

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Det bästa årstiden att komma hit på en fin solig sommardag, men idag var sol och fint så vi fick sitta i balkongen och det var verkligen roligt sen de har allt från vanlig ficka till ordinär lunch och det duggar men jag kommer hit mest för sitta i solen framför älven

Tack Saleh S
Omdömet skrevs 6 oktober 2017 från mobil enhet

Torsångs café är legendariskt med ett utmärkt läge vid älven. Jag brukar gå dit och köpa glass eller ta en fika. Deras special - hästräka, macka med hästkorv och räksallad - är inte något för mej ... men älskas av många.

Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 6 september 2017

Hästräkan är som namnet anger kraftig och mastig men om man är vrålhungrig så hade den nog passat.. köp glass istället!

Tack goranogunbritt
Omdömet skrevs 23 augusti 2017

Jag skulle kunnat ge en femma. Men det som drar ner betyget är att det är väldigt trångt och varmt inne vid försäljningsstället. Det är ofta flugor som svärmar runt och ibland sätter sig på något bakverk.
Med det vill jag inte påstå att det är ofräscht, det mesta är övertäckt och flugor får man räkna med ute på landsbygden.
Personalen är fantastisk, och dom gör det dom kan för att det ska gå fort, men utan att verka stressade.
Minst ett besök varje sommar görs här, vissa somrar betydligt mer än så :)

Tack Marie H

Resenärer som tittade på Torsångs Café tittade också på

Borlänge, Dalarnas län

Besökt Torsångs Café? Berätta vad du tyckte!