“Över förväntan”
Omdöme om Romme Alpin

Romme Alpin
Rankad som nr 1 av 27 saker att göra i Borlänge
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Bättre backar och anläggning än jag hade trott innan. Genomtänkt för alla. Rekommenderas för en till 2 dagars slalomåkning.

Tack Alexander G

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Mycket välskött och nypistat varje morgon. Lite liftköer på helgen men aktiv och trevlig personal gjorde mycket för att minimera det. Solen sken och inte för kallt. Vi hade det toppen!

Tack Anna B
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

1- 2-3 timmar nor om Stockholm.
2- Mycket backar som gör att man aldrig blir uttröttat.
3- Mycket fina restauranger i bergstoppar.

Tips:
1- Mindre folk på förre middag, och även solljuset på backarna är bättre.
2- En hel dag skulle knappt räcka om man åker avancerad och vill prova alla backar.
3- Det finns grill och plats för familjen vid vänster sidan om nybörjare backar

Tack Saleh S
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Skidåkningen är helt ok. Tillräckligt stor variation på backarna för mig. Maten som erbjuds är väl ok men ganska tråkig.

Tack Petter S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 mars 2018

Trevlig anläggning med, hör och häpna drygt 30 nedfatrter med varierad nivå från lätt till svårt. Omfattande liftsystem och flera möjligheter till mat och dryck, toaletter i backarna samt på basnivå. Det finns uthyrning som fungerar effektivt, dock är det bra att ha hyrt i förväg alternativt ha allt med sig och inte hyra. Liftkort laddas med fördel på nätet i förväg om du har ett "access"-kort. Backarna passar framförallt barnfamiljer men även tonåringar kan få sitt lystmäte någorlunda tillfredsställt. Obs det är lätt att missa avtagsvägen till backen så var beredd.

Tack Monsterdiggare

Resenärer som tittade på Romme Alpin tittade också på

Borlänge, Dalarnas län

Besökt Romme Alpin? Berätta vad du tyckte!