Omdömet skrevs 30 december 2019

Vi sökte boende för en övernattning, till skidåkning i Romme Alpin. Vi kom under eftermiddagen till hotellet. En snäll fralla (fransk bulldog) kom fram och nosade. Efter letande hittade vi ägaren i en bluesbar, alltså ingen reception. Som skidåkande barnfamilj var det trevligt med två rum med fyra fristående sängar. Tv:n med begränsade kanaler var liten och dålig bildkvalitet, inga kabel-tv-kanaler fungerade. Kanal 1 och kanal 3 var egentligen Svt2, vilket var väldigt förvirrande. Två kanaler med en stillastående reklambild skrattade man gott åt. Skavanker var överallt då ett flertal möbler behövs bytas ut. I det andra rummet fanns en pipande tjock-tv, då den enda kanalen var myrornas krig. Gratis WiFi var okej, sängarna sköna men svampiga. Frukosten innehöll bara det nödvändigaste, ingen varm mat som exempelvis äggröra. Städningen var godkänd då det var välstädat. Även trevlig städerska som kunde hjälpa till vid frågor. Duschen fungerade bra, men det tog en evighet att få varmvatten. Det var också väldigt lyhört, lätt att vakna från grannarna. Som tur var ingen konsert denna kväll vilket var otroligt skönt. För det relativt sett låga priset var det tillräckligt bra. I jämförelse med exempelvis Scandic längre ner på gatan, var detta billigare men med lägre kvalité. Hotellet fungerade att bo på under åtminstone en natt, men rekommenderas ej utifrån upplevelsen vi fick. Detta endast själva hotellet, medan ägaren var trevlig. I allmänhet bra potential, men verkar sakna ambition. Det hade exempelvis kunnat få ännu mer blueskänsla förknippat med House of Blues bredvid.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack LianMami
Omdömet skrevs 25 september 2018

Vi bokade via booking.com och skrev in berknäad ankomstid, vilket var utanför hotellets öppettider med 30 minuter, men då det accepterades så tänkte vi att de kommer öppna och checka in oss. Vi ringer upp en halvtimma innan vi är framme och får till svar att ingen är där och att vi måste leta upp något annat hotell. Jag förklarar att vi bokat varpå de lägger på mitt under samtalet och svarar inte då vi ringer upp. Booking.com löste ett annat hotell åt oss istället. Inget bra uppträdande från hotellets sida.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack 657filipe
Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

Hotellet är litet och personligt, med rena och enkla rum. En lagom nivå på frukosten.

Det vi inte var nöjda med var bristen på bagagerum och öppettider. När vi kom fram till hotellet mitt på dagen hade de siesta mellan kl 12.00-15.00. Dörren var stängd och hissen avstängd. Det borde i alla fall gå att lämna in väskorna även om man inte kan checka in på rummet!

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Anna O
Omdömet skrevs 29 maj 2018

Rummet var dåligt städat, dammråttorna dansade över golvet. rummet hade väldigt dålig standard (mattan i rummet var fastsatt med häftpistol). wifin var urkass, 1.5MBit. Det possitiva är läget om man vill bo centralt. Nu till det sämsta med vistelsen, jag checkade ut 2dagar tidigare och då krävde dom en dags karens, dvs jag var tvungen att betala för en natt extra som jag inte låg där. Riktigt kasst tycker jag för när jag checkade in så var det så jätte enkelt att checka ut tidigare sa han i receptionen, inga problem alls. Jag tycker att de borde ha informerat mig om detta vid incheckning eller vid min bokning som jag ringde till dom och gjorde. priset var 1050kr per natt vilket är skamligt dyrt för detta hotell.

Rumstips: välj ett annat hotell
Datum för vistelsen: maj 2018
Tack LarsS1809
Omdömet skrevs 17 november 2017

Budgethotell med trevlig personal samt ett centralt läge på gågatan mitt i Borlänge. Dessvärre upplevs det inte prisvärt i förhållande till vad man får. Skön säng men uselt badrum eftersom riktig dusch saknas, istället använder man en duschslang från handfatet vilket innebär att allt blir blött! Frukosten var enkel och knapphändig och inredningen omodern.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack 146kajsal