2 335 kr
Göteborg, Sverige

Trevlig spatid med barn!

Omdöme om Selma Spa
3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 apr. 2024från mobil enhet
Fick ringa in och boka tid för spa 1500-1700 sista tiden man får ha barn där under 13 år, går inte att boka online om man inte också ska boka bord. De ska byta system säger de. Kom kl 16 00 och skyndade till spaavdelningen, ingår handduk som du får i baren, ingen upplyste oss om det så vi fick klara oss utan. Efter fyra timmars bilfärd var det väldigt skönt att kliva in i denna värld av rejält uppvärmda pooler, bubbelpool, utomhusbad, ång och örtbastu. Baren serverar öl och drinkar. Väldigt mycket trevliga gäster. Rummen är kompakta men rena och fräscha, bra sängar, Wi-Fi finns men ingen streaming på tv dock.
Vi hade bestämt oss för att äta i loungen där vi varit nöjda tidigare. Grabben var nöjd med sina amerikanska pannkakor jag tog fisk och skaldjurssoppa. Såg fräscht ut när det kom in, man får montera ihop den själv. Vissa av räkorna var knappt tjänliga, kom upp under natten.
Frukosten är väl tilltagen och variationsrik, ett plus till Ahmed som stekte ett ägg till pojken då han inte äter äggröra.
Summering: bra spa, trevlig serviceinriktad personal men köket behöver förbättra sin hantering och kontroll.
Datum för vistelsen: mars 2024
Tips för att välja rum: Ta paketerbjudande med 3 rätters middag , mest prisvärt. Fråga om allt du är osäker på.
Resetyp: Reste med familjen
Ser du något problem med det här omdömet?
1 493 kr
    0.4 km från Selma Spa
    8.8 km från Selma Spa
    Visa fler hotell i Sunne
    Omdömet skrevs 25 mars 2024

Mycket dålig upplevelse med dålig information av personalen.
    Min sambo var där 3-5 Mars, söndag till tisdag.
    middagen hade samma meny alla dagarna en kött och en fisk.
    Söndag åt vi kött och sedan på måndag ville vi ha fisk. Kommentar från servitrisen var att fisken var slut och det fanns bara kött. Efter många diskussioner kunde man producera fram 2st fiskrätter.
    När det gällde spa avdelningen så var vi tilldelade spa tid söndag och måndag.
    Vad ingen informerade om var att det var öppet spa hela dagarna.
    Tyvärr så är detta inte första gången som jag skriver ett negativt omdöme om detta spa.
    Jag vet att det är svårt att få tag på kunnig personal mm. och om alla chefer från VD och restaurangchef till service personal inte kan vara kvar på detta ställe så måste det till något extra.
    Tycke det är synd att ett sådant fint spa hotell inte kan skötas rätt.
    Kommer att ta ett bra tag innan jag ger hotellet en ny chans.

1  Tack 677morganb
    Omdömet skrevs 23 mars 2024

Mysig bar och lounge. Utomhus poolerna det bästa. Negativt var att personalen stängde av bastu 30 min innan spa-tiden var slut på sista passet. Fantastisk mat och goda viner. Mycket bra paket-meny där man har stor valmöjlighet trots förbokat tre-rätters.

Tack Mr B
    Omdömet skrevs 10 mars 2024

Fantastiskt läge.
    Bra spaavdelningen med flera pooler och bubbelpooler.
    Enkelt att få nya handdukar, byta storlekar på rock och tofflor.
    Bra mat både på kvällen och en bra frukostbuffé.
    Lite tråkig standard på rummen men hörde att de var under renovering. Rummen var rena.

Datum för vistelsen: mars 2024
    Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
    Tack Mkarinmm
    Omdömet skrevs 4 februari 2024 från mobil enhet

Det var ingevidare halkbekämpning utanför hotellet,det var glashalt runt hela hotellet. Så vi hade nog tur som inte bröt benet från bilen till hotellfoaljen.
    Spadelen har en del att förbättra, redan från morgonens första spaperiod (2 tim) så hade det "tingat/paxat stolar inne på spat med handdukar, eftersom det inte rensades upp så kunde 2/3 av stolar/strand stolar inte användas av spa gästerna som kom efteråt. Inte så kul. Men tjejerna som jobbade i bistron var fantastiska trevliga och omtänksama. Maten var väldigt god.

Rumstips: Vill man utnyttja spat så välj tidigt på morgonen eller bada så sent som möjligt.
    Datum för vistelsen: februari 2024
    Tack dick a
    Guest Relations, Gästservice/reception på Selma Spa, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2024

Hej dick a,

Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vi tar med oss den i vårt förbättringsarbete!

Tråkigt att höra att det varit så halt runt hotellet under er vistelse. Vädret med de snabbt skiftande temperaturerna från natt till dag har helt klart varit utmanande i vinter - vilket medfört att det tyvärr ibland varit halt innan vi haft möjlighet att sanda överallt, bland annat på parkeringen mellan bilarna.

Vi är glada att ni uppskattade maten och våra fantastiska kollegor!

Önskar dig en fin dag,

Guest Relations, Selma Spa

Omdömet skrevs 29 januari 2024

Fantastisk upplevelse!

Rymligt rum med sköna sängar och kuddar - och där fanns morgonrockar och tofflor, fåtöljer, tv med många kanaler, värdeskåp, hårfön och väldoftande produkter att använda.

Maten i restaurangen var gudomlig! Särskilt deras hjortinnanlår med portvinsås! Jättegod frukost med stort utbud: färsk frukt, olika bröd, mängder av pålägg, äggröra, bacon, plättar, juicer och gott kaffe.

Poolerna var uppvärmda och sköna och särskilt den djupa utomhuspoolen och den varmaste bastun nyttjade vi flitigt.

Tips: boka tid för middag, tid i poolerna och spabehandlingar innan ankomst - för det bokas på rätt friskt.

Det enda något negativa med vår vistelse (vi stannade fre-sön) var den något ouppmärksamma servicen i restaurangen. Tomma tallrikar blev stående ett tag och tomma glas fick man vinka in servitris för påfyllning av. Men de var alla väldigt vänliga, leende och kompetenta (kunde svaren på alla våra frågor gällande meny och drycker och rekommenderade gärna).

De som verkligen stod ut positivt med sin service var barchefen (en man med turkiskt påbrå) samt Maria på spaavdelningen. Himmelsk fotvård och massage!

Tack till er alla för en minnesvärd och avkopplande helg! Rekommenderar starkt!

Rumstips: Boka tid för middag, i poolerna, samt behandlingar innan ankomst - det bokas på friskt.
    Datum för vistelsen: januari 2024
    Tack Pia W

Hej 167piaw,

Vad härligt att höra att ni haft en fin vistelse hos oss! Feedback är vårt viktigaste verktyg för att vi ständigt ska kunna bli bättre. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina tankar, vi tar med oss dessa i vårt förbättringsarbete. Hoppas att vi får möjlighet att välkomna er till oss snart igen. Önskar dig en fin dag!

Vänliga hälsningar | King regards
    Guest Relations, Selma Spa