“God mat med omtänksam service”
Omdöme om Ulvsby Herrgård

Ulvsby Herrgård
Rankad som nr 11 av 22 Restauranger i Sunne
Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat
Beskrivning: I snart hundra år har gäster kommit till Länsmansgården för att äta gott och koppla av i den vackra miljön vid sjön Fryken mitt i det värmländska landskapet. Köket är svenskt värmländskt och lokalt. Klassiskt, gräddig och kärleksfullt. Till lunch klassisk husmanskost; köttbullar efter gårdens recept. Till middag tjälknöl på vilt eller gös med murklor. Dessert på bär och frukt från trakten. (och ibland fisk från västerhav för att hon som har gården längtar hem till västerhavet)
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Vi brukar svänga förbi ulvsby herrgård upp eller ner från sälen varje år och är nöjda varje gång. Likaså idag. Vi har multiallergiska barn som gör varje restaurangbesök till en utmaning - varje gång har vi ringt innan på vägen och varje gång har de löst det utan några problem. De har till och med ställt sig och lagat mat som inte finns på menyn alt. gjort en specialsås om det inte gått att lösa. Allt detta i en fantastisk omgivning - rekommenderas starkt!!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Hanna S
799Marianne, Ägare på Ulvsby Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 17 februari 2020

Hej Hanna, tack för att ni gästat oss igen. Och stort tack för att du lämnade ett omdöme, vi alla blev så gladstolta över dina fina ord. Vi gillar god mat och vill att alla ska kunna både äta och må gott! Ha en fortsatt fin vintertid och vi ser fram emot när vi får träffa er igen!

Omdömet skrevs 27 augusti 2018

Ett charmigt hotell där vi övernattade och åt en superbt god middag efter vårt besök på Västanå Teater i Berättarladan.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack annaG4760NP
Omdömet skrevs 22 juli 2018

Länsmansgården eller Ulvsby Herrgård ligger två kilometer norr om Sunne centrum och kombinerar hotell och restaurang. Från restaurangen blickar man ut över en sjö och betande kor. Bekväma sängar och god frukost. Restaurangen hade denna gång en fyrarätters sommarmeny med några amuser mellan rätterna. Allt utomordentligt vällagat och välsmakande. Det föreslagna vinpaketet var också förstklassigt.

Datum för besöket: juli 2018
Tack ulma42
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Vi har ätit en kvällsmeny på Ulsby Herrgård.

Fördelar:
God vällagad mat, lagom portioner.
Trevlig miljö inomhus och utanför fönstret.
Tillmötesgående personal.
Efterrättsbuffe på ovanvåningen vid brasa i öppna spisen

Nackdelar:
Endast begränsad vinlista kunde erbjudas och den trevliga servitrisen visste inte vilka av vinerna som fanns.

Datum för besöket: mars 2018
Tack DasReiseleiter
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Fantastisk mat med härlig miljö och historia. Bästa maten jag ätit ❤️ en härlig miljö och historia. Maten är fantastisk och väl värt ett besök.

Datum för besöket: februari 2018
Tack lottal359

Resenärer som tittade på Ulvsby Herrgård tittade också på

Sunne, Värmlands län

Besökt Ulvsby Herrgård? Berätta vad du tyckte!