TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 29 juli 2019

När vi ringde och bokade våra platser (3 st) långt i förväg meddelade vi om att vi hade lååånga husvagnar och förhörde oss om att vi fick platser som funkar för långa husvagnar. Våra platser visade sig när vi kom dit lutade åt två håll. En av våra vagnar kunde precis stå på rätt sätt, medan de två andra vagnarna inte kunde stå rätt med draget ut mot vägen. Det gick inte att hissa upp vagnarna tillräckligt för att de skulle stå plant plus att i andra änden kunde man inte veva ner stödbenen alls. Vaktmästaren fick komma och inspektera det hela och konstaterade precis som vi att dessa platser inte var dugliga alls för långa husvagnar för att de lutade för mycket. Eftersom campingen var fullbelagd fick vi lov att ställa oss lite ”hur vi ville” för att få det till att funka något sånär. Tog oss tre timmar bara att ställa upp vagnarna!! Men trevlig vaktmästare med bra bemötande!

Själva vägen till och från campingen är smal som fan och ett helvete när man kommer bil och husvagn (3st på rad) och dessutom får möte med bil+husvagn tätt följd av husbil och en stor lastbil!
Ett tips till ursands camping skulle vara att ta bort ”småsuggorna” och pinnarna i dem som markerar cykelbanan jämte (men behålla linjen i marken) för att på så sätt kunna utnyttja cykelbanan vid möte med breda ekipage!

Badstranden på campingen var i grunden väldigt bra, men alla överfulla soptunnor är ett problem som till och med barnen äcklades över.

Det fanns gott om aktiviteter för barnen (våra vagnars barnaålder var 6-12 år)! Receptionen och butiken bra! Servicebyggnaderna var fina och fräscha! Önskvärt kunde vara bättre ventilation i duscharna. Fanns två diskmaskiner och gott om möjlighet till utedisk. Trevligt bemötande av personal trots vårt problem med platserna.

Helt ok camping men som i vårt tycke inte nådde upp till sina fem stjärnor! En camping med stor potential!

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack FruGalaxy
Omdömet skrevs 9 juni 2019 från mobil enhet

Hej
Har varit säsongsgäst tidigare på Urasand som var en mycket trevlig Camping.
Var nu i helgen med familj och campa och kan bara säga +++++ ett sånt lyft för Ursand med deras investeringar dom har gjort, Spat var riktigt bra och fint.
Får nästan fundera på om man ska bli säsongare igen.
Mvh
Familjen Thors

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Anders T
ursandresort, IT & PR-ansvarig på Ursand Resort & Camping, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2019

Hej Anders,
Åh vad glada vi blir, tack för din fina recension! Ni är alltid välkomma till oss :)
/Fabian

Omdömet skrevs 7 juni 2019

Hyrde stuga på Ursands camping i juni 2019. Stugan var full med myror och saknade fungerande rullgardiner. Men det absolut värsta var att de tar sammanlagt 100 kr/person i inträde till poolområdet trots att vi var boende på campingen. Själva inträdet var 60kr men man måste köpa ett ”band” för 40kr även om man är där bara en dag. För oss skulle det innebära 700kr för en dag. Detta kan jämföras med Daftö resort och Hafstens resort (5-stjärniga) där poolområdet är gratis för boende. På Böda Sand betalar en familj på 4 personer 250kr fören dag, och deras badland är superfint och går inte att jämföra med Ursands poolområde. Detta var första och sista besöket på Ursand tyvärr och för er som vill bada i pool på semestern rekommenderar jag att åka till någon annan camping.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack SofHan

Hejsan,
Vad tråkigt att ni är missnöjda med er semester på Ursand. Våra gästers feedback betyder oerhört mycket, och vi tar med oss era tankar vidare. Efter ert besök har vi kikat igenom stugorna extra noga, och vi har kontinuerliga kontroller av Anticimex för att se till att hela campingen är fri från skadedjur. Vi försöker att hålla samma prisnivå som andra femstjärniga campingplatser, och som ni nämner är vårt upplägg lite annorlunda från en del andra campingar. Vi väljer att ha en lägre dagshyra, så man själv kan bestämma om man vill lägga till extratjänster som poolbad eller inte. Tråkigt att ni tycker vårt poolområde är dyrt. Vi erbjuder olika poolpass, en del till betydligt lägre dagspriser än vad du beskriver, beroende på vilket pass man väljer och hur länge man stannar. Jag beklagar återigen ert missnöje och hoppas ni kommer tillbaka en annan gång - ni är hjärtligt välkomna!
/Fabian

Omdömet skrevs 30 december 2018 från mobil enhet

Härligt med både bad och mat! Stora restaurangen har liten men god meny som väl passar många. Tyvärr mest fläsk kött!Hyfsat rent även toalett!Bra med att man själv kan gå till bar och beställa! Men inte många restauranger kan mäta sig med den utsikten!

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Karin N
Omdömet skrevs 21 december 2018

En härlig semester och bad ort många fina småhus och hytter m.m. Härlig badstrand i Vänerns vatten, båt turer fram och åter till Staden lilla Paris ( Vänersborg) Härliga skogs stigar att promenera i och vissa gånger är där underhållning. Ett förträfligt mat och kaffe ställe folk från olika länder stortrivs där, så bara att rekommendera.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack 314affe