TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 7 juni 2019

Hyrde stuga på Ursands camping i juni 2019. Stugan var full med myror och saknade fungerande rullgardiner. Men det absolut värsta var att de tar sammanlagt 100 kr/person i inträde till poolområdet trots att vi var boende på campingen. Själva inträdet var 60kr men man måste köpa ett ”band” för 40kr även om man är där bara en dag. För oss skulle det innebära 700kr för en dag. Detta kan jämföras med Daftö resort och Hafstens resort (5-stjärniga) där poolområdet är gratis för boende. På Böda Sand betalar en familj på 4 personer 250kr fören dag, och deras badland är superfint och går inte att jämföra med Ursands poolområde. Detta var första och sista besöket på Ursand tyvärr och för er som vill bada i pool på semestern rekommenderar jag att åka till någon annan camping.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack SofHan
ursandresort, IT & PR-ansvarig på Ursand Resort & Camping, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2019

Hejsan,
Vad tråkigt att ni är missnöjda med er semester på Ursand. Våra gästers feedback betyder oerhört mycket, och vi tar med oss era tankar vidare. Efter ert besök har vi kikat igenom stugorna extra noga, och vi har kontinuerliga kontroller av Anticimex för att se till att hela campingen är fri från skadedjur. Vi försöker att hålla samma prisnivå som andra femstjärniga campingplatser, och som ni nämner är vårt upplägg lite annorlunda från en del andra campingar. Vi väljer att ha en lägre dagshyra, så man själv kan bestämma om man vill lägga till extratjänster som poolbad eller inte. Tråkigt att ni tycker vårt poolområde är dyrt. Vi erbjuder olika poolpass, en del till betydligt lägre dagspriser än vad du beskriver, beroende på vilket pass man väljer och hur länge man stannar. Jag beklagar återigen ert missnöje och hoppas ni kommer tillbaka en annan gång - ni är hjärtligt välkomna!
/Fabian

Omdömet skrevs 30 december 2018 från mobil enhet

Härligt med både bad och mat! Stora restaurangen har liten men god meny som väl passar många. Tyvärr mest fläsk kött!Hyfsat rent även toalett!Bra med att man själv kan gå till bar och beställa! Men inte många restauranger kan mäta sig med den utsikten!

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Karin N
Omdömet skrevs 21 december 2018

En härlig semester och bad ort många fina småhus och hytter m.m. Härlig badstrand i Vänerns vatten, båt turer fram och åter till Staden lilla Paris ( Vänersborg) Härliga skogs stigar att promenera i och vissa gånger är där underhållning. Ett förträfligt mat och kaffe ställe folk från olika länder stortrivs där, så bara att rekommendera.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack 314affe
Omdömet skrevs 7 augusti 2018

Vi är överlag otroligt nöjda med Ursand camping. En väldigt stor camping, men ändå lugn. Vi tältade och tältplatserna låg väldigt fint vid stranden. Minus dock för plastmattan i "gräs" som lagts över hela tältplatsen, den gjorde att tältpinnarna näst intill var omöjliga att få ner i marken. Toaletter och servicehus var nya och mycket fräscha! Det finns dock för få för det stora området. Vattenstationer för att kunna fylla på dunkar m.m. borde det också finnas fler av. Åker man som barnfamilj är denna camping helt perfekt. Det finns så mycket att göra, elbilar för barnen, studsmatta, lekpark, hinderbana, minizoo, poolområde. Plus för restaurang på området samt glasskiosk. Receptionen var välutrustad med färskt bröd och relativt mycket livsmedel att handla. Fin sandstrand på området. Vi kan definitivt tänka oss att åka tillbaka hit.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack nystroms2018
Omdömet skrevs 30 juli 2018 från mobil enhet

En av de skitigaste campingarna vi sett. Besökte stranden, bodde alltså ej ens på campingen. Men vi skulle heller aldrig vilja göra det. Fruktansvärt nedslitet och fimpar och skräp överallt på både camping och strand. De lediga campingplatserna på konstgjort gräs vi passerade på väg ner till stranden var helt nedskräpade av fimpar mm. Skitsnuskigt ställe! Samma med campingborden nete vid stranden!

Datum för vistelsen: juli 2018
7  Tack mrsbloodykisses