Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 3 augusti 2019

En mycket uppskattad övernattning på Friiberghs Herrgård hade vi 2/8 till 3/8-2019 då vi fick chansen att vara i Sjövillans rum Solstrimman.Tusen tack.
Ett fantastiskt fint, stort och ljust rum med egen balkong där vi kunde sitta och njuta av utsikten mot sjön.
Rummet hade den bekvämaste sängen vi någonsin sovit i och vi tyckte om att ha två kuddar var.
Badrummet var stort och rymligt med både ett badkar och en duschkabin.
Ett fönster med utsikt ut fanns i badrummet-toaletten men det var bra med en rullgardin där eftersom folk passerade och kikade in så att de såg toalettstolen.
I rummet fanns en tv och ett skrivbord samt två sköna fåtöljer.
På balkongen fanns två låga rätt hårda korgstolar men det hade varit bättre med två högre bekväma barstolar och ett högt barbord-utebord så att man kunnat njuta av den vackra utsikten bättre.
Det fanns extremt mycket spindlar och spindelnät på hela altan staketet,ett tips till städarna är att använda en vanlig dammvippa och ha den endast utomhus för att lätt få bort alla spindelnät,fågelbajs mm
Billiga och enkla att byta ut vid behov.
Maten på herrgården är alltid av toppkvalitét.
Fina uppläggningar av välkomponerade smaker och säsongs produkter.
Serveringen är personlig och mycket av stämningen förhöjs tack vare den genuina vänligheten och den fina tydliga informationen om rätterna samt dryckerna.
Att få det lilla extra med sig efter maten i form av något jag tycker om väldigt mycket gjorde mig så glad.Fick med mig några bitar av Friiberghs delikata fröknäcke till rummet och vilken lycka det var.Tack till bagaren och till den som ordnade med gåvan.
Vi älskar Friiberghs och återvänder inom snar framtid.

Rumstips: Sjövillan rum solstrimman
Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Anne A
Omdömet skrevs 10 november 2018 från mobil enhet

Har tillbringat en helg i gråaste november i underbar miljö och förstklassig personal. Maten från köket är absolut av bästa klass och vinet därtill är en upplevelse som fler behöver i sitt liv! Vi kommer gärna tillbaka.

Datum för vistelsen: november 2018
1  Tack Maps04580322628
Omdömet skrevs 12 maj 2018

Fin anläggning i trevlig miljö, god mat och bra personal. Huvudanläggningen är toppen. Vissa rum i "annexen" är slitna och nedgångna. Det vi hade var dåligt städat med bl.a ett använt plåster på golvet och damm råttor samt avloppslukt i badrummet. Bortsett från det hade vi ett fint dygn.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack Checker2
Omdömet skrevs 26 februari 2018

Underbart ställe som ligger fantastiskt vid vattnet. Mycket trevligt att konferera på Friiberghs. Servicen är fantastisk, rummen så fina, lokalerna genuina och maten magisk. Vi är sååå otroligt nöjda. ++++++

Rumstips: Rummen nere vid vattnet "Sjöglimt! är fantastiska
Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack emmaakesson
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Fantastiskt god mat och goda viner, gott kaffe och en härlig frukostbuffé med extra allt! Fin service när jag bad att få byta rum, tack för det! Härlig avkopplande miljö på landet, precis intill Mälaren. Kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: februari 2018
3  Tack Tess I