“En fransk restaurang som inte verkar särskilt fransk.”
Omdöme om Hamra krog

Hamra krog
Rankad som nr 3 av 8 Restauranger i Burgsvik

En intressant krog och restaurang med god mat. Dock så anser jag att själva temat är någorlunda underligt. Fransk mat och musik, grekiska färger, thailändsk miljö mm. Det är ett mysigt ställe men jag själv tycker att det blir förvirrande med de olika teman som präglar restaurangen. Det var dessutom väldigt högljutt när man satt inne på inomhusserveringen eftersom det fanns högljudda barn samt ingen ljudisolering. Utöver det så hade menyn rimliga priser men maten var inte särskilt märkvärdig.

1  Tack Vilgotlava

Min son skulle bjuda mig och sin familj på middag. Hamra Krog var fullbokat och vi fick plats till andra sittningen kl. 20. Ett undanskymt bord. Vi fick mat kl. 21:30. Maten var under alla kritik. Min son fick en köttbit som han kunde äta två tuggor av. Resten var senor. Antagligen en kasserad bit kött som fick användas när allt annat var slut. Övriga rätter var uppvärmda och ofräscha. Vinet beställt per glas fyllde knappt hälften av glaset. Den oerfarna personalen visste inte hur man skulle kompensera för den dåliga servicen. Vi bad om en doggie bag och tog hem maten till vår hund. En dyr kväll (2000 kr för fem personer) som lämnade en riktigt dålig eftersmak.
Jag har sommarhus i Hamra socken och har bestämt att jag aldrig mer vill gå till Hamra Krog. Inom parentes kan jag notera att menyn var ungefär densamma som när jag var där ett par veckor tidigare.

Tack Vacation610483
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk mat, service och mysig stämning. Ett favoritställe som måste besökas varje gång vi är på ön, ingen semester utan besök på Hamra krog!

Tack D6389BXsaral
Omdömet skrevs 14 juli 2021

Så härligt skön stämning på ett underbart ställe! Tropisk sommarkväll hjälpte så klart till lite grann men oavsett det var maten jättegod och vällagad, servicen snabb och vänlig. Några i familjen åt en fin köttbit och var väldigt nöjda. Jag valde en vegetarisk rätt med pumpa. Så gott! Ni vet när man får gröna linser som ör perfekt tillagade; lena, men med kärna kvar…. Då är det folk som kan laga mat i köket!

Tack katarinar553
Omdömet skrevs 7 juli 2021 från mobil enhet

Wow, så pittoreskt ställe, allt var genomtänkt och så fint.
Vi tog en varm macka sååå god, tjejen som tog vår beställning var underbar, serviceminded och hade koll på allt, hon lyssnade in oss.
Allt var så mysigt, fint och gott till bra pris.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack jennybG9331QV

Resenärer som tittade på Hamra krog tittade också på

Besökt Hamra krog? Berätta vad du tyckte!