Omdömet skrevs 12 september 2017

Fint beläget nära både skog och kustnära vatten. God lunch med husmanskost och trevlig miljö som gör att man kan koppla av och njuta. Gott om plats att sitta ute och äta eller fika när vädret tillåter.

Datum för vistelsen: september 2017
1  Tack Jonas A
Omdömet skrevs 6 september 2017

Att hyra en stuga här kan vara lite svårt, kön är ofta lång och man måste nästan boka något år innan, om man kan. Vi gör det i o m att vi lämnar vår hyrda stuga och vet redan då att vi återkommer om ett år. Ligger fantastiskt på Storsudret, nära vattnet och raukområdet, men ändå dolt av snedblåsta tallar, många stugor, några mindre "pensionatslängor". Halvpension, frukostbuffé. Och trerättersmiddag prick kl 17.00. Kl 17.00 gäller och inget annat! Fullständiga rättigheter. Lugnare efter att skolan börjar, annars två fyllda matsalar. Calle, Eva med sina döttrar driver detta, outtröttliga. Rekommenderas för den som vill ha lugn och ro, känna och höra havet, strosa eller hyra en cykel. Medelåldern hösttid är hög, mer livligt innan dess. För dig som vill avnjuta något långt från massturism, bilbuller, musikdunk och glittrande neonljus - välj Pensionat Holmhällar. Vi har nu varit där i många år, alltid i augusti.

Rumstips: En stuga, ex Rauken eller Valu, vilka ligger lite bättre bäst till än de andra och med bra utsikt.
Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack Olle Q
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Vi bodde i en lägenhet, hall med bord o 4 stolar o en byrå, sovrum med en dubbelsäng, garderob o 2 nattduksbord, litet rum med våningssäng, garderob, kylskåp diskho och skåp med lite glas osv. Badrum med separat dusch. Mycket trevlig uteplats med 2 solstolar o ett bord med 2 stolar o en stor gräsmatta. Huset bestod av 4 lägenheter, alla på markplan. Kvälls o em sol.

Trevlig restaurang med frukost o 3-rättersmiddag, som ingick i rumspriset. God mat o mycket trevlig personal.

Fina promenadmöjligheter utmed vattnet. Vi åker gärna dit igen!!

Datum för vistelsen: juli 2017
2  Tack Sören E
Omdömet skrevs 5 juli 2017 från mobil enhet

Genuint pensionat.
Trevligt bemötande.
God husmanskost.
Enkel standard men pittoreskt, som att bo på pensionat på 50 talet.
Kan rekommenderas till friluftsfamiljen för boende. Fint utflyktsställe för lunch för alla typer av personer.

Datum för vistelsen: juli 2017
1  Tack resvan2
Omdömet skrevs 20 juni 2017

Glest utspridda hus med olika många rum, i en krans runt huvudbyggnaden där matsalarna mm finns, i en gles tallskog med mossa, och små kaniner som bor i hål i backen. Rummen är ganska enkla,men läget fantastiskt. Det är inte långt till stranden och raukarna. Cyklar finns att hyra, men det är bra att boka dem i förväg, för säkerhets skull. Jag åt endast frukost här, men man kan även köpa lunch och kvällsmat. Frukostbuffén var riklig, med olika sorters bröd och frukt, fil och flingor, gröt, ägg och bacon mm. Jag kommer gärna tillbaks.

Datum för vistelsen: juni 2017
1  Tack evor50