9 personer tittar på det här hotellet
Travelocity133 US$
Orbitz.com133 US$
StayForLong139 US$
Omdömet skrevs 3 mars 2020

Det hela började ganska dåligt då vi möttes utav ett rum med trasig dörr till duschen (ena halvan stod på golvet).
Fick gå och säga till de.
Resultatet blev att någon kom dit och fixade en provisorisk lösning.
Sedan skulle han återkomma dagen efter.
När vi åkte hem var det fortfarande inte fixat och ingen hade hört av sig....

Rummet var ganska fint men sängar och kuddar helt fruktansvärda.
Nästan som att ligga på golvet.
Bland de värsta jag (vi alla) varit med om.
Två separata sängar som delar sig bara du rör dig det minsta.

Det var mycket oväsen på kvällar med show utomhus. Som tur är så är våra barn inte allt för lätt-väckta. Showen flyttade tack och lov senare in. Vet inte om den var utomhus tillfälligt eller varför den flyttades.

Skicket på hotellet var ganska bra och med kommande renovering kommer det bli kanon.

TRÄNING
Gymmet lämnade rätt mycket att önska.
Kunde funnits någon stång och vikter. Eller lite kettlebells.
Få maskiner och någon var inte ens komplett/hel.
Testade yoga vilket var ok men inte mycket mer.

MAT och DRYCK:
Detta var helt ok till bra. Typisk all-inclusive-mat.
Satsa på "live cooking" så får ni det bästa. Pizzan är dock väldigt bra!
Ät på restaurangen nere vid havet!!
Ljudnivån är betydligt bättre, det är finare och lugnare. Ingår i priset men bokas i receptionen.

STORM/SANDSTORM:
Under vår vistelse blev det storm och sandstorm.
Stor eloge för att hotellet ställde upp och försökte underhålla alla gäster hela dagen.
Däremot skötte de efterspelet riktigt dåligt.
Det tog 3 dagar att städa barnpoolen.
De valde att städa den ouppvärmda vuxenpoolen först...
De borde hyrt in ordentlig utrustning och/eller arbetat under natten.

Riuland (lekland) höll större delen utav avdelningen stängd under hela vistelsen för några gipsskivor hade blåst ner.
Borde ta en dag att laga...men ingen verkade bry sig.

POOLER/STRANDEN.
Stranden är mycket mer stenig än den ser ut på bilder hos TUI.
Ganska stora stenar och lite sand längst ner. Så ett tips är att ha med er badskor eller sandaler.
Annars är stranden fin och vattnet underbart.

Poolerna var vi väldigt nöjda med, finns inte mycket att anmärka på (när de väl var öppna efter stormen).

ÖVRIGT:
Efter sandstormen var det avspärrningar lite här o där hela veckan. Ingen verkade orka/bry sig om att plocka ner det.

Kan du inte vara utan kaffe så föreslår att du köper eget pulver och blandar med kokat vatten.
Kaffet ur maskinerna går inte att dricka.
Finns bara bryggkaffe på morgonen vilket är ett minus

- Wi-Fi är obefintligt/extremt dåligt.
- Ni kan hämta gratis vatten i receptionen vilket är ett stort plus.
- Stilla vatten i restaurangen smakar klor, undvik det.
- Personalen var alltid trevlig vilket är ett stort plus!
- Den lilla livsbutiken på hotellet tar inte kort om ni inte handlar för minst 5 Euro. Så ta med lite kontanter om ni vill kunna köpa isglass till barnen eller något annat.

Hotellet är absolut värt ett besök, vänta bara tills de bytt ut sängarna....

Datum för vistelsen: februari 2020
2  Tack MackanLindskog
Omdömet skrevs 27 januari 2020

Enormt hotell med alltför många gäster. Svårt hitta solsängar, får gå upp senast 08.00 för att boka plats. Öronbedövande oväsen i restaurangerna, trångt och ogästvänligt. Bra service dock !
Kvällsunderhållning bedrövlig, rent oväsen, för stor, ekande lokal. Restaurangen ner mot havet lugnare. Tre kvällar med tema middagar ok. Rummen också men kalla golv. Två WC ok.
Aldrig igen.

1  Tack 137hansj
Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Bodde en vecka på hotellet. Fick rum med fönster åt öster vilket gjorde att vi, i januari, hade bra temperatur i rummet. Vänner fick rum i västra delen och de frös på nätterna. Tyvärr finns bara en extrafilt i rummet. Receptionen var väldigt hjälpsam. Vi behövde och fick extramadrass så sängarna blev mjukare. Vi sa till om några andra saker också och senare blev vi uppringda för att de ville kolla vi fått det vi efterfrågade. Hotellet hade gott om plats att sitta, både ute och inne. Tyvärr röktes det överallt utomhus. Restaurangen var stor. Vi upplevde inga köer. Fräsch mat. Jag äter vegetariskt och fisk och hade tillräckligt att välja på till alla måltider. Det fanns också temarestaurang men där var sitt-tiden begränsad. Mycket trevlig personal som snabbt lärde sig hur just vi ville ha det, med antal sittplatser, kaffe, öl osv. Allt ingick. Inga speciella drycker som kostade extra. Alltid frukt på restaurangerna. Det enda som drar ner mitt betyg lite är städningen runt poolen. Men det var bara vid ett tillfälle och ett ställe så det kan ha varit en tillfällighet. Jag rekommenderar detta hotell speciellt för familjer. Vill man ha lugn och ro ska man välja ett mindre hotell.

2  Tack HenningsS
Omdömet skrevs 19 januari 2020

Kom hem igår från detta hotell.

Om jag skall börja med vad VI tyckte vad negativt:
För att vara ett familjehotell så tycker jag det är väldigt dåligt med att du får röka vart som helst ute, så om du är en rökare så har du kommit rätt.
Det märks att hotellet är slitet på sina ställen. Sängarna och kuddarna i rummet var under all kritik.
WiFi kostar och det funkar bara i lobbyn och kring den första (översta) poolen. Sen hade jag ingen täckning på detta. Pris för en vecka: 20 Euro.

Positivt:
Maten. Det finns två stycken bufférestauranger att tillgå, varav den ena som ligger ner mot havet måste man boka plats till och detta är så även en temarestaurang.
Kvaliteten på maten tycker jag var bra, bra utbud och det fanns något till alla.
Rekommenderas att sitta på uteserveringen då det kan bli väldigt högt ljud inne i restaurangen.
Dryck: Ingenting att klaga på här.
Poolerna: Stora och fina pooler. Den ena var uppvärmd till ca 23grader, vilket kanske är någon grad för lite, men det funkade! Medans den översta inte var uppvärmd.
Hotellområdet absolut inget att klaga på. Väldigt rent.
Gym: Det fanns det man behövde, löpband, crosstrainer, maskiner, fria vikter osv.
Stranden: Ligger någon minut gångväng från själva hotellet. Stranden i sig är fin medans i strandkanten ner till vattnet så blir det mer stenigt. Men skönt att det fanns en strand att tillgå även om dom bygger i närheten/anslutning till denna.
Rum: Vi hade ett stort familjerum, rent och fräscht. Två toaletter och en stor balkong.
Barnklubb samt juniorklubb finns med olika aktiviteter.
Gratis buss till Playa de las Americas 3 gånger varje dag.

Överlag en härlig semestervecka på Teneriffa.

2  Tack Rickard1983
Omdömet skrevs 22 december 2019 från mobil enhet

Jättetrevligt All inclusive-hotell med mycket bra mat och godkända drinkar. Lite slitet, men skall ju renoveras nästa år. Dock oklanderligt rent och fantastiskt bra service! Gott om plats på uteterassen med trevlig underhållning. Undvik dock tema -restaurangerna. Bättre mat i huvudmatsalen. Åker gärna tillbaka till detta hotell!

Datum för vistelsen: november 2019
1  Tack 760susannas