Sandhammarens Strand

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 61 omdömen

Omdömet skrevs 18 september 2020

Naturen här är 5 stjärning men toaletterna (bajamajor) är bland det värsta som jag sett. Skitigt till max och inga möjligheter att tvätta händr (obs. det är coronapandemi nu).
Ystad kommun är tydligen inte mån om turister. Sverige är i bl.a. Tyskland känt för dålig toaletthygien och städning.
Det finns finna toaletter i Trelleborg, Lomma och Kävlinge vid badplatser.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack LennartH49
Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Vackert böljande sanddyner i en miljö som man bara kan må bra av. Lång strand med gott om plats. lätt att parkera.

Tack larob51
Omdömet skrevs 19 augusti 2020 från mobil enhet

Vilken strand! Vilken sand! Som puder! Det finns plats för alla och lätt att sprida ut sig på. Skulle alla dessutom parkera enligt anvisningarna vore det toppen.

Tack Mijaana
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt fin stor strand med gott om plats. Vågor och strömmar som är roliga att bada i men, man måste ha respekt för dem då de är starka. Välorganiserad parkering. Bra komma tidigt vid fint väder.

Tack PeterXXXX
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Verkligen bra under Corona tider! Väldigt stor och lång fin strand.

Finns en trevlig kiosk med förhållandevis god mat till okej pengar.

Finns flera olika parkeringsplatser och de finns vakter som hjälper dig med vart du kan få plats. Förbered dig på att det kan bli 1 km att gå om du ha otur vilket vi hade.

Man hade önskat att de tog hänsyn till barnfamiljer och lät de parkera närmst och inte bara att slumpen avgör det.

Finns bajamajor.

Rekommenderar varmt att besöka backagården när ni är på detta hållet. Troligtvis kör du förbi det på vägen till eller ifrån stranden.

Väldigt goda kakor och supermysigt växthus att sitta i

Tack pempelempe