“Intressant ”

The Rock Carvings in Tanum
Rankad som nr 1 av 1 saker att göra i Tanum
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi åkte ditt precis vid säsongsstarten och det var kvar snö på flera av hällristningar. Men det gick ändå att se en del. Det var väldigt intressant och man kan bara bli imponerad med tanke på hur gamla hällristningarna är!

Tack Swazzer C

Omdömet skrevs 23 december 2017

Denna sevärdhet är fantastisk med sina gamla och välbevarade hällristningar. Ett måste för den som vill veta om Sveriges historia.

Tack Ann G
Omdömet skrevs 25 maj 2017

Tack vare att men under de senare årtionden markerat hällristningarna med färg, kan även de med svagare syn se ristningarna, vilka till mängden gör dem till de största i Sverige och även de mest kända !

Tack 46erling46
Omdömet skrevs 10 november 2016

Besökte Vitlycke hällristningar i november 2016. Hällristningarna ligger bara några hundra meter från själva Vitlycke museum. Hällristningarna som är ett världsarv ligger fint där man kan promenera runt. Rekommenderar denna plats.

Tack Eje B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 13 september 2016

Ett av våra världsarv, väl värt att besöka. Mängder av hällristningar och med museer och annat i närheten. Möjlighet till mat strax bredvid. Ett absolut måste. REKOMMENDERAS.

1  Tack Johnny D

Resenärer som tittade på The Rock Carvings in Tanum tittade också på

Tanumshede, Västra Götalands län
Fjällbacka, Västra Götalands län

Grebbestad, Västra Götalands län
Grebbestad, Västra Götalands län

Besökt The Rock Carvings in Tanum? Berätta vad du tyckte!