Destinia.com
StayForLong
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Ett underbart ställe att vistas på oavsett om du vill äta god mat eller ha ett bra ställe att bo på!! Sedan finns det flera platser att besöka i närheten. Folkets park, kyrkan och varför inte Kajaktiv!!

Datum för vistelsen: juli 2016
2  Tack sussiek2016
Omdömet skrevs 16 juli 2016

Vi hade ett rum i övre våning av det gamla byggnaden och rummen var så stor, säkert 30 kvadrat.... Inte för de som inte tycker om furu!,

* Skönt säng, enda minus är det var 2 singel och inte ett dubbel.
* Dusch och toa var rymligt,
* Vy över viken.

Personalen var väldig trevligt och välkomnande. Och informativt, fick vet allt vi behövde.

* Maten var jätte bra, hjälpsamt när man inte tycker om kvällens rätt, då få man ett alternativ, kvällens var lax, men jag fick torsk, jätte bra.
* Allt är lokalt och av högsta kvalité.
* God lokal bröd
* efterrätten för oss var valnötspaj med lokala jordgubbar och grädde, mmmmm....

* för våran del blir det ett vinterbesök någongång (Hoppas vi)

* TACK FÖR EN TREVLIGT VISTELSE!!!!!

Det enda negativt var att vissa saker var "Kommunalt" och inte i rummet, men vi har varit med tidigare och hade vattenkokare med oss (Till Tea, ett "Måste för en engelsman).

Rumstips: Allt var bra, bara + + + + + + + + + + + + +
Datum för vistelsen: juli 2016
1  Tack ViQ_i_Halleforsnas
Omdömet skrevs 6 april 2016

Supermysigt boende i byn Syrholn i Dala-Floda. Syrholn består av små tätt byggda hus intil Flosjön. Supercharmigt och mysigt. Ett miljötänk och krav- och närodlat genomsyrar det här fina pensionatet. Vi bodde där på lågsäsong och fick ett väldigt personligt och trevligt bemötande av Per och Eva-Lotta som driver värdshuset. En väldigt trevlig atmosfär och trevliga människor, man kan slappna av och njuta här.

Ett tips är att gå en promenad genom byn och över älven över den fina hängbron vid kyrkan fortsätta uppströms och korsa älven igen och gå tillbaka genom Dala-Floda. Jättefint. Jag skulle gärna ha cyklat omkring i byn, hoppas få möjlighet till det i framtiden.

Datum för vistelsen: mars 2016
1  Tack pelle n
Omdömet skrevs 27 februari 2016 från mobil enhet

Ett utmärkt stopp på vägen mot Trysil. En riktigt bra resturang med ekologisk mat. Rummen var mysiga och utsikten över sjön rogivande.
Skridskobanan på sjön och skidspåren gör ett längre stopp intressant.
Frukosten mycket trevlig och välsorterad.

Datum för vistelsen: februari 2016
1  Tack Carl-Johan N
Omdömet skrevs 3 januari 2016 från mobil enhet

Charmigt boende i dalamiljö. Mycket god frukost i en mysig restaurang med hemkänsla.
Middagen var utsökt, drycken mycket väl utvald för att förhöja smakerna ännu mer och servicen av Evalotta och Per är så trevlig och professionell att man inte kan begära mer. Stora som små får ett fantastiskt fint bemötande.

Datum för vistelsen: januari 2016
1  Tack 140christinad