Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Vi besökte herrgården över natten med Ett paket med middag och spabad. Först blev vi väl mottagna i receptionen och fick vårt rum i en byggnad intill huvudbyggnaden. Det överträffade förväntningarna, jättemysigt med kakelugn som en påpasslig personal gick in och eldade i då vi åt eller badade. Sen åt vi kakbuffé i herrgården med öppen spis som sprakade intill. Allt var fräscht och gott.
På rummet fanns en flaska bubbel men då jag inte dricker alkohol ordnade personalen snabbt alkoholfritt alternativ. Till middagen hade de lagt det på minnet och det fanns alkoholfritt bubbel till välkomstdrink.
Personalen var uppmärksam under middagen på helt lagom nivå så att vi vaken kände oss bortglömda eller som att vi måste bli kompisar med servitrisen.
Rekommenderar en vistelse här.

Datum för vistelsen: januari 2020
2  Tack CharlottaH
Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

Besökte Gimo Herrgård tillsammans med företaget för ett julbord samt övernattning.

Julbordet var ganska ok. Det som förvånade de flesta av oss i sällskapet var frånvaron av varm mat. De skålar med varm mat som stod framme var i stort sett portionsstorlekar för 1 person.
Däremot fanns sill i många olika varianter och även lax.
Över lag så var julbordet ändå bra.
Efter julbordet så tog vi med oss kaffe och godbitar och gick upp en våning och satte oss framför elden i öppna spisen.
Skulle inte förvåna mig om det spökar i något rum där uppe :)

Rummet jag fick låg i kassörbostaden 300-400m från Herrgården. Så det fick bli bil mellan dessa. Rummet var inte tipptopp men funkade. Dock oerhört udda placering av tvn som inte gick att se från sängen.
Standarden var även lite lägre. Tidens tand har satt sina spår här.

Frukosten dagen efter var mycket bra. Trevligt att sitta i lugn miljö och titta ut över slottsträdgården på baksidan.

Restyp: Reste i arbetet
Tack Jon A
Omdömet skrevs 14 januari 2020

Var lite orolig innan vi checkade in pga vissa omdömen och för att vi kan vara rätt så kräsna.
Checkade in med min sambo 10/1-2020. Otroligt trevlig personal som tog hand om oss direkt. Vi fick gå cirka 150 meter till vårt rum (superior room) som var välstädat, gammaldags inrett (jag tycker inte man ska förvänta sig toppmodernt på en herrgård), samt stort, fräscht badrum med både jacuzzi och dusch. Vi gick sedan till spat där vi badade isvak, bastade, drack drinkar och badade jacuzzi. Fanns tre jacuzzis, en stor bastu och tre isvakar. Trevlig personal även här. Därefter åt vi trerätters. Chillimarinerad scampi till förrätt, ankbröst till varmrätt och äppelpaj till efterrätt. Allt var supergott. Enda negativa här var att vinlistan var superdyr. Fanns nästan inget vin under 500kr vilket var lite tråkigt men det gick fint med dryckespaketet på 250kr/person istället.
Ett tips är att ta med sig öronproppar då man hör grannarna ovanför rätt så bra.
Summa summarum är vi så positivt överraskade över dygnet på Gimo Herrgård. Förstår faktiskt inte alls hur vissa har gett de dåliga betyg. Naturen runt omkring är underbar och herrgården i sig är också superfin. Bra ställe att koppla av på helt enkelt. Sköna sängar också! Frukosten hade också allt man behövde - mackor, våfflor, crossianter, müsli, bacon, ägg med mera. Jättegott!

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Bianca R
Omdömet skrevs 29 december 2019 från mobil enhet

Bokade superior rum med bubbelbad. Badkaret trasigt då vattnet sprutade ut rakt på ett vägguttag. Duschen var inte bättre då det knappt rann vatten ur den samt att någon gäst före oss hade slitit loss takduschen från väggen så att den satt löst. Kl 21:00 på kvällen ville jag inte byta rum så det fick vara. Som svar dagen efter fick vi ett oj då! Ingen kompensation inte ens en ursäkt.
Spa delen samt restaurangen med personal får högsta betyg.
Vi kommer då inte att besöka eller rekommendera Gimo Herrgård till någon. Mycket tråkigt eftersom restaurangen är toppklass.

Tack 706tommyt
Mathias S, Manager på Gimo Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2019

Hej 706tommyt,
Tack för att du tagit dig tid att skriva om oss här. Det gläder oss att spa-delen och restaurangen får högsta betyg. Vi har kontrollerat badkaret i ert rum men har inte funnit något fel. Det är dock viktigt att de instruktioner som finns i rummet följs då vattennivån måste vara ovanför alla munstycken för att inte vattnet ska spruta utanför karet. Duschen är nu åtgärdad och jag beklagar att den inte var i ordning när ni anlände.

Återigen, tack för din tid och ha ett riktigt fint nyår!

Vänlig hälsning,
Mathias

Omdömet skrevs 28 december 2019

Som småbarnsförälder såg vi fram mot ett härligt spadygn med god mat,bastu och utomhus jacuzzi. Det som mötte oss var ett slitet rum, smaklös mat och en så kall jacuzzi att det inte gick att sitta i en längre tid utan att frysa. Stor besvikelse. Återkommer inte!

Tack sannab_11

Hej sannab_11,
Tack för att du tagit dig tid att skriva om oss här. Det var tråkigt att höra att ni inte var nöjda med er vistelse. Det stämmer att en av våra jacuzzis tappade värmen under er vistelse. Vi försöker finna en lösning på detta då det är en följd av att många gäster önskar bada samtidigt. Som alternativ har vi just nu även en vedeldad badtunna igång när vi har hög beläggning.

Jag vill passa på att önska dig ett riktigt gott nytt år!

Vänlig hälsning,
Mathias