Omdömet skrevs 12 februari 2020

Vi har besökt Säfsen 4 gånger sedan 2015, vid olika tider på vintern. Vid 3 av dessa har det varit snöbrist, och enbart några få backar öppna. En gång har jag lyckats åka längd, 2018. Det är helt enkelt för snöosäkert att förlägga sin skidsemester här. Med det sagt, så är resorten trevlig, bra personal, mycket barnvänligt. Tips: se till att utöka restaurangens yta - det är ju nästan omöjligt att boka bord på kvällen. Också trist att affären är stängd. Nästa år åker vi till Trysil över nyår och Branäs över sportlovet.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Mikael J
Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Mycket fin stuga och det gick väldigt enkelt att checka in då allt var förberett. Receptionen har dessutom ett lekrum samt pingisbord och billiard. Och man kan även slå sig ner i baren där det finns en mängd sällskapsspel.

Vi hyrde en stuga med bastu vilket var väldigt uppskattat av barnen.

Det enda negativa är att man måste ta bilen till skidbacken vilket gör att man får vänta till kvällen med att få sig en jäger.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack 919andreasp
Omdömet skrevs 1 december 2019 från mobil enhet

Mailade specifikt om det fanns en laddningsstation för elbil vilket det fanns svarade dem sedan när vi åker upp å endast har 7mil kvar på elbilen så finns det endast kupémotorvärme uttag som dem hänvisade till, det går inte å ladda elbil på oavsett om de hävdade man ska ha en adapter, väldigt farligt med så stark ström å Inget som fungerar.
Vi fick tillbringa hela dagen efter å leta efter nytt laddställe å tog oss precis dit på milen, så den dagen blev i Vansbro som var väldigt trevligt ställe.
Stugan var väldigt fint städad, luckor som satt lite löst och varm och kallvatten märkena gick åt fel håll så brände mig på de heta vattnet när jag vred mot det blåa för å få kallvatten.

Datum för vistelsen: december 2019
1  Tack emeliek183
Omdömet skrevs 1 juni 2019

Upplever efter en MTB helg att Säfsen helt har tappat all känsla för service.
Otrevlig personal, helt utan serviceanda.
Mtb lederna är usla mot andra orter i Sverige.
Breda raka skoterleder, backe upp o backe ner, annars backiga vandringsleder med så mycket sten o rötter att även en erfaren cyklist tappar sugen.
Inte en fin skogsslinga i sikte.
Vill ni ha en trevlig cykelweekend, åk någon annanstans!

Datum för vistelsen: juni 2019
3  Tack IngeK195
Omdömet skrevs 14 februari 2019

Kan verkligen rekommendera vandring i dessa trakter med omväxlande natur. Vi tog ett weekendpaket med två midagar. Fantastisk fin restaurang med väldig god mat. Nästa gång tar vi med kastspö för fiske också.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack TC5558