Omdömet skrevs 21 januari 2020 från mobil enhet

Hade höga förväntningar när vi åkte hit och vi blev verkligen inte besvikna!! Nyrenoverat och väldigt fräscht. Lite arbeten här och där men vi stördes inte av det. Vi bodde i en Water bungalow och de var underbara! Personalen gjorde verkligen allt för att du skulle trivas. Alla var vänliga och maten var toppklass!!

Hit vill vi åka tillbaka och må gott igen.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack tedboberg
Cinnamon Dhonve... G, Front Office Manager på Cinnamon Dhonveli Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2020

Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!

Thank you for taking the time to write your review, and were glad you've enjoyed our signature hospitality during your recent stay with us.

We are heartened to hear that you enjoyed your stay and happy to hear that you recognized our team's hospitality. It is important to us to make sure that our guests and their needs are well taken care of. Your kind compliments are very much appreciated.

We look forward to welcoming you back with us again soon, for yet another wonderful experience.

Have a pleasant day!

Omdömet skrevs 10 februari 2019 från mobil enhet

Ett paradis. Vi bodde I iBeach bungalow med 15 meter till det vackra havet och stranden. En kanon fin lagun med härligt turkost vatten. Ljuvlig att sitta och titta ut från verandan. Maten var varierande och super god. Mycket fisk som dom verkligen kan laga. Vi hade samma bord vid frukost, lunch och middag. Ingen stress du kom när du ville och det var skönt. Det är buffé med flera olika kockar som tillagar allt från pasta till sallad m m.
Som avslutning en magisk efterrätts buffé med allt gott man kan önska sig.
Man går runt ön på ca 30 min i lagom takt. Ljuvlig solnedgång vid sunset bar varje eftermiddag. Magisk och se. Bra städning och servicen är inget att klaga på. Samma kille varje dag som serverar .
Städkillen var också trevlig och samma varje dag. Dom lärde känna oss.
Sammanfattning ett underbart paradis där du verkligen kommer bort från stress och lugnet tar överhand vilket är semester för oss.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Curious30921456324
Rellynz, Front Office Manager på Cinnamon Dhonveli Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2019

Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!

Thank you very much for the time taken sharing your feedback.We are pleased to received your 5 star rating.Indeed delighted to have you with us.We will certainly share your kind words to the team as continuous motivation.

We are looking forwards to seeing you back soon.

Have a pleasant day ahead!

Omdömet skrevs 6 februari 2019

Vi tillbringade 8 fina dagar i Cinnamon Dhonveli. Vi bodde både i watervilla och gardenbungalow. Ön är jätte fint och lugn.Finns flera restauranger och barer.Varje typ av boende har en egen restaurang, totalt 3 st.Maten är jätte gott och varierande.
Rekommenderar stark.

Rumstips: water suite är bäst
Datum för vistelsen: januari 2019
Tack nasimang
Rellynz, Front Office Manager på Cinnamon Dhonveli Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2019

Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!

Thank you very much for the time spent sharing your feedback.We are indeed pleased to hear your stay was great both in Garden and Water Villa.We appreciate your recommendation and we hope to see you back ashore.

Have a pleasant day ahead!

Omdömet skrevs 23 juni 2018 från mobil enhet

Resan dit med speedbåt tog ca 30min och vet man hur man hanterar sin åksjuka, så är det inget problem.

Väl på plats möttes man av helt underbart vänlig o glad personal med förfriskningar.
Oavsett hur du väljer att bo så är det jättefint. Rätt stor ö men trots detta så märktes knappt övriga turister av. Alla lever i sin lilla egna mysiga bubbla.

Riktigt god världsmat med olika teman. Eget bord hela vistelsen. Sköna sängar o kuddar. Härliga o varma pooler. Som vanligt sångglada fåglar i träden. Fina fiskar i vattnet. Helt ok Wifi. Barnvänligt. Välstädade rum. Välstädad ö. Underbart klart o varmt vatten. Fanns aktiviteter men inget jag nappade på. Sköna kvällar o härlig beslyning i det lummiga. Välj allinclusive.

Du behöver inte ha värsta packningen med dig, en lite större ryggsäck och du får med dig det du behöver, badkläder och massa solkräm!! Gick i princip barfota överallt. Flipflopen behövs inte.

Badskor kan behövas på vissa ställen och om man vill ta sig längre ut för att kunna gå på korallbotten. Men närmast land och 2m ut, behövs inga. Gå bara försiktigt.
Finns massa solstolar och parasoll men akta dig första dagarna att ligga under ett i färgglatt tyg i tron att du har skugga, du kommer bränna dig!! Jag gjorde det misstaget trots 50 i solfaktor och ett äldre par jag lärde känna.

Avresedagen finns en liten bungalow med ac, soffor, förvaring av saker och toa/dusch. Så man kan njuta hela dagen trots utcheckning.

Vi var 2v men 9-11 dagar hade räckt. På denna tid hade vi oväder en enda dag med två snabba strömavbrott och rejält blixtoväder. Annars blå himmel, sköna briser och lite mer än +34grader varje dag. Glöm ej solhatten! Boka din resa hit o njut varenda sekund :)

Datum för vistelsen: februari 2018
2  Tack annalR3020YT
Cinnamon Dhonve... G, Front Office Manager på Cinnamon Dhonveli Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 24 juni 2018

Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!

Thank you very much for sharing such a lovely experience.We are pleased to be your chosen destination in The Maldives.Hearing you have fully enjoyed your vacation is great to know.We have received nothing but full of kind words towards our food selection,hospitality and the islands natural Beauty.

We look forward to having you back someday and we really valued your recommendation.

Have a great day ahead!

Omdömet skrevs 28 maj 2018

Närmare paradiset kan man knappast komma. Vi bodde både i watervilla och beachbungalow, jämför man så är beachbungalows mycket bättre. Watervillas är överreklamerade. Vi hade all inclusive vilket är värt varje krona för denna underbara mat, var beredd på att gå upp några kilo. Räcker med att vistas här en vecka eftersom det som finns är vattnet, solen o maten...……………..massage kan man kosta på sig men är dyrt. Glöm inte något när du åker hit för här är allt dyrt att köpa.

Rumstips: Beachbungalows 15 meter till vatnnet är bättre än watervilla
Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack hund31
Cinnamon Dhonve... G, Front Office Manager på Cinnamon Dhonveli Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 29 maj 2018

Dear Guest,

Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives Team!

It was a pleasure having you stayed with us.More delighted to hear you found the experience worth it with the great value for money.We agree with you like everyone else regarding the palatable food served at the resort.Once again thank you for the time spent sharing your experience.
We look forward to welcoming you back in the future.

Have a fantastic day ahead!