“Perfekt strandlunch”

Sinus
Rankad som nr 8 av 8 Restauranger i Köpingsvik
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Var två dagar med familjen på stranden och när det var dags för lunch erbjöd denna restaurang goda lunchsallader för alla smaker. Mycket stora fräscha, välgjorda och goda sallader. Rekommenderas!

Tack ulnm1

Omdömet skrevs 6 augusti 2019 från mobil enhet

Tänkte vi skulle äta födelsedagsmiddag med barnen på en restaurang nära camping och strand, valet föll på Sinus.

Läget är utmärkt, precis vid eller till och med på stranden i Köpingsvik. Vilket ger underbar utsikt om man får fönsterbord såklart.
Då säsongen är nästan slut här så fanns det gott om plats, men man ska nog boka bord om det är säsong. Vilket lätt ordnas på nätet.
Menyn är av tidigare skäl något avskalad så tänkta räkor förvandlades till Ölandsinspirerad Paella, med lokala kyckliglårfiléer.
Utbudet på menyn är inte stort, men täcker bog behovet för de flesta. Finns en barnmeny också. Prisläget är helt ok, faktiskt riktigt humant för att vara en strandrestaurang på.en turiststrand.
Maten då? Paella var bra tilltagen, kyckligbitarna likaså, men jag tyckte nog man kunde kryddat lite mer. Men på det stora hela får den ändå 4 för lite ölandsknorr.
Barnmenyn, standard med hamburgare, pannkaka och fisk and chips. Barnen var nöjda men portionerna var SMÅ även med barnmått mätt.
Druckesutbudet var ok men inte mer.
Miljön inne på restaurangen var speciell, antingen gillar än det bohemiska, med 6 olika stolar till bordet och olika bord överallt eller så gör man det inte. Jag tyckte det passade in där och då iaf.
Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Snabb service, kanske beroende på att säsongen är på upphällningen, då jag kan tänka att restaurangen är riktigt populär under högsäsong.

Sammanfattningsvis var vi riktigt nöjda med besöket och betyget är inte alldeles lätt åt sätta då upplevelsen kan skifta med säsongen.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack JohanL2029
Omdömet skrevs 3 juli 2019 från mobil enhet

Maten var jättegod. Åt grillad kyckling och pommes, kanongott! Drinkarna var magiska. Rekommenderas starkt. Väldigt mysig miljö! Besökte Sinus när svenska damerna körde vm.

Tack zlpi
Omdömet skrevs 1 juli 2019 från mobil enhet

"Får man ta med hunden in? Svar: Ja, om husse o matte är trevliga ☺." (Hunden är inte välkomna på alla ställen.) Utöver att hunden gick följa med så var servicen utmärkt, tillika maten vi åt. Vi kommer tillbaka med hund Tack!

Tack Ingela L
Omdömet skrevs 16 september 2018 från mobil enhet

Fick en trevlig grillbuffe serverad. Rikligt med kött o goda tillbehör. Trevlig personal och maten var välsmakande. Riktigt mysigt läge precis på stranden så ett stort plus för den härliga miljön. Det som drar ner betyget lite var att ölen inte riktigt var kall...

Datum för besöket: augusti 2018
Tack emmsi

Resenärer som tittade på Sinus tittade också på

Besökt Sinus? Berätta vad du tyckte!