Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Olof K
Tyresö, Sverige

Härligt & mysigt ställe

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 28 maj 2024från mobil enhet
Vi besökte Trosa Stadshotell i juni -23 med goda vänner. Mycket trevliga lokaler och hotellrum. Personal med bra servicenivå som skötte allt utmärkt. Såväl middag som frukost helt utmärkt med bra variation. Totalt sett ett mycket bra ställe vi gärna återvänder till.
Datum för vistelsen: juni 2023
Resetyp: Reste med vänner
Ser du något problem med det här omdömet?
Matrum allrum  på Trosa vandrarhem 2021
850 kr
    850 kr
0.4 km från Trosa Stadshotell & Spa
  • StayForLong
0.4 km från Trosa Stadshotell & Spa
Inget är som kvällsgolf i maj på Åda. Härlig solnedgång på sista 9 hålen.
Bli belönad med One Key
  • eDreams
3.8 km från Trosa Stadshotell & Spa
2 495 kr
Helt återbetalningsbar
Inga avgifter, bara fantastiska erbjudanden
  • Vio.com
19.6 km från Trosa Stadshotell & Spa
Visa fler hotell i Trosa
Omdömet skrevs 21 januari 2024 från mobil enhet

Vi är så nöjda
Varmt välkomnande, hög servicekänsla av personalen både i receptionen och restaurangen.

Kändes att personalen trivdes på jobbet.
Vi fick bra information om hotellet och Trosa

Oxkinden var fantastiskt god.
Vi kommer tillbaka
Stort tack

Datum för vistelsen: januari 2024
Tack Jeanette R
A F, Marknadsföring på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2024

Tack för att ni valde att komma till oss och tack för dina fina ord. VI är så glada över att ni trivs på Stadshotellet. Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 23 december 2023

Ett underbart litet gulligt hotel. Rent och fräscht med trevlig personal med hög servicekänsla. Årets bästa frukost bjuds det på en väldigt mysig miljö. Eloge till Suss frukostvärdinnan som såg allt.

Rumstips: Frukosten är underbar, får ej missas.
Datum för vistelsen: december 2023
Tack 866kenta
A F, Marknadsföring på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2024

Tack för att ni besökte Stadshotellet i Trosa. Roligt att vår frukost uppskattades samt servicen. Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 23 december 2023

Var här på julbord 7/12 med övernattning en natt till 8/12.
Rummet i sig stort men ordinärt. Inget speciellt som stack ut förutom en champagnekork från förra gästerna som låg bakom toaletten. Lite pinsamt kanske.
Julbord aptitligt i tapas-stil. Små portioner som gav möjlighet att prova många rätter. Fick ett bord vid fönstret längst in i lokalen som jag önskade. Det som drog ner betyget var ansvariga servitrisens höga stämma därinne. Störde stämningen en hel del.Beställde också ett glas med cider som bara var halvfullt pga isen som fylldes upp till bredden. Bad därför om lite mer cider i glaset (Priset var öndå 36 kr/glas) vilket bemöttes med en snörpning på munnen. Lite onödigt kände jag.
Den stora höjdpunkten var dock frukosten som var en av de bästa hotellfrukostar jag ätit. Och jag är en van resenär.
Vilken stjärna som jobbar där på morgonen. Hörde att hon heter Suss.
Mjuk trevlig med ett gott humör. Mycket behaglig hjälpsam o inkännande till alla gäster därinne. Stor eloge. Tänk om alla i servicebranschen vore som du! Hoppas du får en stor löneförhöjning 2024.
Återkommer gärna!

Datum för vistelsen: december 2023
Tack home2annika

Tack för att ni valde att komma till oss på julbord. VI beklagar verkligen att städningen hade missat och att ni inte är nöjda med servicen under kvällen. Kul att ni uppskattade frukosten och vår frukostpersonal. Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 13 november 2023

Vilket ställe hur hade jag/vi kunnat missa denna oas i Sveriges mysigaste stad.
Vi hade aldrig bott på Stadshotellet i Trosa. Stort rum med fräscht badrum. Vilken upplevelse vi fick med detta Mårten Gås paket, det märktes att ni hade full koll på logistiken, lagom väntan mellan rätterna. Vilka proffs vi mötte!
Ellinor, Maria och Julia alla visste vad bästa kundservice är.

Datum för vistelsen: november 2023
Tack Lars A
A F, Marknadsföring på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2023

Tack för att ni valde att komma till oss på Mårten Gås och tack för dina fina ord. Ni är varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 2 augusti 2023 från mobil enhet

Trosa stadshotell ör trevligt och personalen har bra koll. Rummen är standard med fröscha badrum men rummen är väldigt varma. Även då temperaturen utomhus bara var 12- 20 grader och vi hade fönstret på glänt och fläkten på så var det jobbigt varmt under natten.

Frukosten var standard med möjlighet att göra våfflor vilket alltid är trevligt! På minussidan var äggröran som såg grå, grynig och riktigt oaptitlig ut och borden var smuliga och fläckiga efter tidigare frukostgäster även om disken var bortplockad.

Överlag ör det bra och en trevlig paus i vardagen.

Rumstips: Rummen saknar AC och blir jobbigt varma.
Datum för vistelsen: augusti 2023
Tack Veronica J
A F, Marknadsföring på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2023

Tack för att ni valde att komma och bo hos oss. Vi beklagar om ni hade det varmt under natten, det är gamla byggnader och vi har valt att inte installera AC av olika anledningar. Äggröran är alltid på ekologiska ägg och vår ambition är att ha så äkta råvaror efter säsong som möjligt. Tack för dina synpunkter som vi självklart tar till oss. Ni är varmt välkomna åter!