“Toppenställe ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Trosa Stadshotell & Spa
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Trosa
Omdömet skrevs april 2 2017 från mobil enhet

Firade 70 åring i familjen med helgalen. Mycket fräscht och charmigt hotell. Otroligt trevlig personal som fixade det mesta. God mat till alla måltider. Mysiga rum med sköna fåtöljer att bara sitta och prata framför öppen brasa. Vi hade inte tid för SPA men det såg lika bra ut som resten av hotellet. Att sedan strosa i Trosa ger vistelsen extra bonus. 0

Bodde här: April 2017, reste med familjen
Tack Lars W
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade april 3 2017

Hej Lars.
Vad roligt att höra att ni tillsammans med den nyblivne 70 åringen hade det bra hos oss i Trosa.
Såklart håller vi gärna med om att vår lilla stad är värd en promenad utmed ån och våra mysiga kvarter.
Varmt välkomna åter

Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Otroligt mysigt hotell med genomtänkt inredning i alla rum.
Mjuka sängar, trevlig personal, underbart spa. Hundvänliga rum! God frukost.
Middagen som vi åt var helt okej, kunde ha varit bättre. Helheten på resten av vistelsen har gjort detta hotell till vårat nya favorit hotell som vi gärna återkommer till.
Önskar dock att hotellet hade mörkläggningsgardiner.

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Andrea S
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade mars 14 2017

Hej Andrea,
Trevligt att helheten på vårt lilla hotell tilltalade Dig.
Låt mig gärna veta vad Du vill förbättra gällande middagen så vi kan uppfylla Dina önskemål nästa gång.
Vad gäller mörkläggning så har samtliga våra rum rullgardiner. Jag blev lite osäker efter Ditt omdöme men har nu kontrollerat så inget rum saknar.
Känner er varmt välkomna åter, med eller utan hund

Omdömet skrevs mars 8 2017 från mobil enhet

Trevligt gemytligt. Mysigt hotell. Trevlig personal. Som att komma tillbaka till tidigt 1900-talet. Underbar miljö. Jordnära. Spa delen helt utmärkt. Juice och frukt ingår även bad handukar och tofflor.
Bastu, ångbastu, liten mysig pool med +38 C samt bubbelbad i ena hörnet. Aroma rum med vara stenar att sitta på. Vilstolar att sitta på. Rekommenderas varmt.
Afternoon te. Rekommenderas också.
Middagen var magisk en 4 rätters smakade utmärkt. Ett tips prova Trosa hotellets egna öl.

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Thomas M
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade mars 9 2017

Tack för trevlig text Thomas!
Efter Dina fina ord får vi se till att brygga mer öl, detta vårt 150e år ;-)
Hoppas vi snart få se er här igen.

Omdömet skrevs mars 2 2017 från mobil enhet

Kan verkligen rekommendera afternoon tea här! Vi fick bord i matsalen med vit linneduk och utsikt över torget i Trosa. Vilken atmosfär! Afternoon tea buffén var riklig och smakade mycket gott! Scones var superba och många fina tesorter att välja mellan.

Bodde här: Februari 2017, reste med vänner
Tack Eva K
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade mars 3 2017

Tack Eva!
Vad roligt att Afternoon tea föll Dig i smaken.
Varmt välkommen åter

Omdömet skrevs februari 17 2017 från mobil enhet

Jag och tjejen bokade fredag med spa och 2 rätters , plus vin och choklad på rummet . 3685 kr .,,,,Känslan när vi kom var bra men tappade lite då vinet inte var på rummet som var lite överraskning för min flickvän .. men tog en promenad i underbara trosa med blå himmel och vintersol .
Nämde dock i receptionen att vi inte fått upp vinet och chokladen på rummet ( överraskning på flickvän bortblåst :(
Men vinet kommer på 10 min dock påminnelse igen om chokladen :(
Dags för spa riktigt bra och avkopplande ..
sedan maten 2 rätters med vin , får in vitt vin till laxtorn , dock dröjer denna förrätt så vi får bröd 2 ggr = vinet urdruckit ... får dock påfyllning ( tackar vi för ) tillslut dyker laxtornet upp som inte är ett torn utan en liten bit som såg stöpt ut i ett shots glas ..dock var god men ack så liten .
Rödvin fylldes på i nästa glas ...riktigt gott ,
Biffen behövde vi inte vänta på så länge den bestod av två inte allt för stora bitar till en stående fyrkant av potatismos med en välsmakande sås .. dock i minsta laget .
Beställer in efterrätt som kallades äppelkaka .. en kaffe latte samt en kaffe karlsson 275 kr och då uppstod den långa väntan igen ..där kaffet kallnade i väntan på äppelkakan .. den kom in men var mer som något som varit infryst och blivit vattnigt av upptining med lite glass till ., hade väntat mig så mycket mer i mat kvalitet ..
Annars väldigt trevligt ställe , vill inte låta som en gnällgubbe men har varit runt och gett bra kritik på många liknande ställen och är mycket välmedveten om att mycket folk skapar stress och svårt att serva med kvalitet .men Trosa stadshotell är förknippat tidigare med kvalitet och tror på ett tapp .. ps tog även som extra afternoon tea a 350 kr
Totalt 4310 kr
Men trosa är en genom mysig liten stad med härlig liten kanal som måste ses och stadshotellet är riktigt härligt med öppen spis , bra spa ..men en uppskärpning på maten tycker jag . Och jag intygar alltid på en ärlig recension och ärlig är jag .. frukosten återstår och jag hoppas trosa stadshotell överraskar mig .

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
1  Tack Mangelarsson
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 20 2017

Hej Mange!
Tack för Ert besök och att Du tog Dig tid att skriva om våra tillkortakommande vid Ditt besök.
Det var verkligen tråkigt att höra att vi sjabblade bort Din omtanke om flickvännen. Ett trist missförstånd mellan vår personal där en sätter fram och en annan tar bort... Hoppas ni trots allt fick en mysigt stund när Hanna förstod vad som hänt.
Jag beklagar verkligen att personalen inte uppfattade att ni ville ha mer mat. Det är en smal sak att se till att våra gäster får mer av det de önskar och jag är ledsen att det missades till er.
Vi är ju alla så olika i våra portioner. Väntan är alltid trist framför allt om man uppfattar portionerna som små. Vi har valt att inte styra våra gäster till sittningar enligt storstaden för att de skall kunna bestämma hur de vill ha sin vistelse själva. Tyvärr kan det ibland blir lite "alla på en gång" vilket blev fallet när ni gjorde oss den äran denna helg.
Sjukdomar i personalleden drabbar dessvärre även oss dessa tider.
Tyvärr gör detta inte er vistelse bättre denna gång och jag ber om ursäkt för detta.
Hoppas ni får en fin vecka och en bra vår som vi börjar se spår av inom kort
Med vänligaste hälsning
Anders Scharp

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Trosa
0.4 km bort
Stjarnholms Slott
Nr 1 av 2 i Oxelösund
41 omdömen
Visa priser

Besökt Trosa Stadshotell & Spa? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Trosa Stadshotell & Spa

Adress: Västra Långgatan 19 | Trosa Torg, Trosa 619 35, Sverige (Tidigare Romantik Trosa Stadshotell)
Telefonnummer:
Region: Sverige > Södermanlands län > Trosa
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Spa Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Trosa
Prisklass: 1 881 kr - 2 019 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Trosa Stadshotell & Spa 4*
Antal rum: 44
Hotellets officiella beskrivning:
Trosa Stadshotell & Spa ett charmigt och genuint, familjeägt hotell mitt på torget i pittoreska Trosa, 50 minuter från Stockholm. Här finns ett fräscht spa med varm pool, aromarum, torr- och ångbastu och möjlighet till härliga spabehandlingar. Stadshotellet erbjuder personligt inredda rum, god mat och dryck samt en stor glädje och service hos personalen. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Ebookers, TripOnline SA, Booking.com, Expedia och HotelSpecials Sweden AB så att du tryggt kan boka med Trosa Stadshotell & Spa. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?