Trosa Stadshotell & Spa
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Träningsanläggning
Nynas Havsbad(Nynashamn)
  • Restaurang
Bommersvik(Järna)
  • Precis vid stranden
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs februari 17 2017 från mobil enhet

Jag och tjejen bokade fredag med spa och 2 rätters , plus vin och choklad på rummet . 3685 kr .,,,,Känslan när vi kom var bra men tappade lite då vinet inte var på rummet som var lite överraskning för min flickvän .. men tog en promenad i underbara trosa med blå himmel och vintersol .
Nämde dock i receptionen att vi inte fått upp vinet och chokladen på rummet ( överraskning på flickvän bortblåst :(
Men vinet kommer på 10 min dock påminnelse igen om chokladen :(
Dags för spa riktigt bra och avkopplande ..
sedan maten 2 rätters med vin , får in vitt vin till laxtorn , dock dröjer denna förrätt så vi får bröd 2 ggr = vinet urdruckit ... får dock påfyllning ( tackar vi för ) tillslut dyker laxtornet upp som inte är ett torn utan en liten bit som såg stöpt ut i ett shots glas ..dock var god men ack så liten .
Rödvin fylldes på i nästa glas ...riktigt gott ,
Biffen behövde vi inte vänta på så länge den bestod av två inte allt för stora bitar till en stående fyrkant av potatismos med en välsmakande sås .. dock i minsta laget .
Beställer in efterrätt som kallades äppelkaka .. en kaffe latte samt en kaffe karlsson 275 kr och då uppstod den långa väntan igen ..där kaffet kallnade i väntan på äppelkakan .. den kom in men var mer som något som varit infryst och blivit vattnigt av upptining med lite glass till ., hade väntat mig så mycket mer i mat kvalitet ..
Annars väldigt trevligt ställe , vill inte låta som en gnällgubbe men har varit runt och gett bra kritik på många liknande ställen och är mycket välmedveten om att mycket folk skapar stress och svårt att serva med kvalitet .men Trosa stadshotell är förknippat tidigare med kvalitet och tror på ett tapp .. ps tog även som extra afternoon tea a 350 kr
Totalt 4310 kr
Men trosa är en genom mysig liten stad med härlig liten kanal som måste ses och stadshotellet är riktigt härligt med öppen spis , bra spa ..men en uppskärpning på maten tycker jag . Och jag intygar alltid på en ärlig recension och ärlig är jag .. frukosten återstår och jag hoppas trosa stadshotell överraskar mig .

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
1  Tack Mangelarsson
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 20 2017

Hej Mange!
Tack för Ert besök och att Du tog Dig tid att skriva om våra tillkortakommande vid Ditt besök.
Det var verkligen tråkigt att höra att vi sjabblade bort Din omtanke om flickvännen. Ett trist missförstånd mellan vår personal där en sätter fram och en annan tar bort... Hoppas ni trots allt fick en mysigt stund när Hanna förstod vad som hänt.
Jag beklagar verkligen att personalen inte uppfattade att ni ville ha mer mat. Det är en smal sak att se till att våra gäster får mer av det de önskar och jag är ledsen att det missades till er.
Vi är ju alla så olika i våra portioner. Väntan är alltid trist framför allt om man uppfattar portionerna som små. Vi har valt att inte styra våra gäster till sittningar enligt storstaden för att de skall kunna bestämma hur de vill ha sin vistelse själva. Tyvärr kan det ibland blir lite "alla på en gång" vilket blev fallet när ni gjorde oss den äran denna helg.
Sjukdomar i personalleden drabbar dessvärre även oss dessa tider.
Tyvärr gör detta inte er vistelse bättre denna gång och jag ber om ursäkt för detta.
Hoppas ni får en fin vecka och en bra vår som vi börjar se spår av inom kort
Med vänligaste hälsning
Anders Scharp

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Vi bokade Romantik paketet där det ingick boende, fukost, afternon tea, middag med vin. Samtligt mkt bra. Ett trevligt spa med tillkommande massage. Ligger mitt i den trevliga staden Trosa som passar bra för promenader.

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack TripAdvisor-medlem
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 16 2017

Tack för era fina ord! Hoppas vi snart får se er här igen. Hälsar Anders

Omdömet skrevs februari 5 2017

En underbar plats att tillbringa en weekend med sin käraste på! Vi är så nöjda av allt vi fick i romantikpaketet som vi bokat. Mysiga rum, fantastisk personal och utsökt mat. Rekommenderar varmt att besöka Stadshotellet i Trosa! Extra plus för ett jättetrevligt spa och härliga behandlingar! Vi kommer snart igen!

• Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack SoofieT
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 6 2017

Vad roligt för oss att höra Soofie! och så klart extra kul att ni snart kommer åter. Välkomna hälsar Anders

Omdömet skrevs februari 3 2017

Att komma till Trosa Stadshotell är en upplevelse i sig. Med en utpräglad engagerad personal med hög känsla för personligt service och det lilla extra har vi haft en fantastisk vistelse. Underbart mysiga rum, sköna soffor, utmärkt mat & goda viner. Spadelen är en upplevelse i sig också, med allt man kan önska sig inkluderat ett glas Prosecco. Vi kommer mer än gärna tillbaka. Stort tack till all personal som gjort vår vistelse så fin.

• Bodde här: Februari 2017, reste i arbetet
Tack Kristin S
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 17 2017

Hej Kristin!
Jag blir såklart glad över att få ta del av Din upplevelse hos oss i Trosa.
Extra roligt är det att få läsa om engagerad personal!!
Jag framför Din hälsning till dem och önskar er varmt välkomna åter till oss.
/Anders

Omdömet skrevs januari 16 2017

Vi var ett kompisgäng som köpte romantikpaketet. Afternoon tea, fyra rätters middag med vinpaket och spa. Rummen var fina, maten var ursökt och vinet också. Vi gillade särskilt den vackra dukningen.
Spa var härligt men tyvärr fanns där andra gäster som ville prata mer än att vila. Tror det är bäst påvardagar med mindre folk.
Inredningen i hotellt är vacker och servicen var bra!
Det var härligt att smala gänget vid öppna spisen.

• Bodde här: Januari 2017, reste med vänner
Tack evaaz
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade januari 17 2017

Hej Eva!
Roligt att höra att Du och gänget haft det bra hos oss.
Tyvärr är det ju så att vissa gäster har svårt att respektera den kontemplation vi försöker förmedla i vårt lilla spa men vi har valt att undvika "förbud".
Vad kul att Du uppskattade personalens dukning.
Hoppas Du snart vill samla gänget hos oss igen.
Välkomna
/Anders