“Underbar stämning, fina rum, trevlig personal, supergod mat”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Trosa Stadshotell & Spa
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Trosa
Omdömet skrevs september 13 2016

Under tre dygn bodde vi, elva personer, i denna idylliska stad med sitt historiska hotell. Alla hade underbara dagar där. även de fyra barnen hade det bra trots att de inte fick bada.
Rummen var ljusa och fräscha, maten var supergod. Personalen var mycket trevlig och hjälpsam. Vädret var dessutom fantastiskt.
Härligt avslappnande spa samt många kroppsbehandlingar att välja på.

Tips för att välja rum: Alla rum upplevdes av oss som tysta och vackert möblerade.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2016, reste med familjen
1  Tack Britta F
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade september 14 2016

Hej Britta.
Så roligt att ni haft det bra under era 3 nätter hos oss. Ni hade ju verkligen tid att prova på vårt lilla hotells olika delar.
Såklart lite bökigt när man har små barn med sig gällande spat men det är ju ett barnfritt spa vi presenterar varför vi inte gör några avsteg från detta.
Hoppas vi snart får se er hos oss i Trosa igen. Vädret vågar vi tyvärr inte garantera men vi lovar att ta hand om er efter bästa förmåga..

Omdömet skrevs augusti 27 2016

Fint hotell med trevliga rum som alla är olika inredda. Sköna sängar. Minus för de små dubbelrummen samt den något dåliga städningen i badrummet. SPA-anäggningen jättefräsch med varmbad, aromarum, bastu (2 st). Passa också på att få en härlig behandling av duktiga hudterapeuter. Badrockar i generös storlek lånas. Tofflor får tas med hem.
I baren finns bl.a öl från lokalt bryggeri.
Uteplats finns.
Maten i restaurangen är ok men inte mer. Ojämn kvalitet. Denna gång var av två inbeställda fisk en delvis rå och den andra överkokt.
Gratis parkering bakom hotellet.
Ta gärna en promenad längs kanalen och gästhamnen.
Det finns inte så mycket att göra i Trosa och allt stänger 18.00 på vardagar.
Ett fantastiskt ställe att åka till för total avkoppling utan stress. Jag har varit här flera gånger och kommer att återvända.

• Bodde här: Juli 2016, reste med vänner
Tack sommarosol
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade augusti 29 2016

Hej Sommarosol!
Tack för att Du tog Dig tid och recensera vårt hotell och ge oss ett toppbetyg trots några skavanker i leveransen.
Jag hoppas såklart att ni fick nya varmrätter så ni kunde njuta av maten samt att ni skyndsamt fick byta rum.
Total avkoppling låter härligt!!
Hoppas ni snart kommer åter till Trosa

Omdömet skrevs augusti 23 2016 från mobil enhet

Detta hotel ligger i det vackra Trosa. Hotellet är inget undantag. Fin exteriör och interiör. Hotellet har en spa avdelning med en bubbelpool. Bra frukost utbud. Rummen är fint inreda. Hotellet ligger centralt i Trosa. Lätt att promenera ut med kanalen i Trosa. Klart besöksvärd.

Bodde här: Oktober 2015, reste i arbetet
Tack Mikael O
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade augusti 24 2016

Hej Mikael!
Tack för Ditt trevliga omdöme om vår ort och hotell.
Kul för Agneta som inreder våra rum att de gillas.
Bubbelpoolerna är borttagna och ersatta av en varmt källa på härliga 38 grader.
Hoppas Du snart gör ett nytt besök hos oss.
Varje årstid har sin charm och Trosa i vinterskrud är magiskt
Anders Scharp

Omdömet skrevs augusti 20 2016 från mobil enhet

Otroligt nöjda med maten. Mysig atmosfär. Romantiskt. Perfekt att besöka som par. Otroligt mysigt att sitta vid den öppna spisen efter maten och ta en drink eller ett glas cava. Kunnig barpersonal som är duktiga på olika ölsorter samt även en härlig uteservering som man kan börja sin kväll med att besöka.

Bodde här: November 2015, reste som ett par
Tack Tanjanurse
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade augusti 22 2016

Tack Tanjanurse!
Vilket hotell vill inte vara gemytligt och genuint!!??
Vi blir riktigt stolta av ett fint omdöme att ta med oss in i 150 års jubileet nästa är.
Nu börjar sommaren gå mot sitt slut och braskvällarna gör ånyo sitt antåg!
Välkomna åter

Omdömet skrevs augusti 17 2016 från mobil enhet

Detta är på det hela ett fint hotell, anledningen till mitt låga betyg är att jag inte tycker det är prisvärt. Hade rumspriserna varit hälften så höga hade jag gladeligen gett det en 4.

Vi betalade 1990 kr för ett litet, standardinrett dubbelrum.
Utsikten från vårt rum var en annan husvägg bara ett par meter ifrån, så vi såg rakt in i grannarnas rum och vice versa.
Flera av våra handdukar hade stora gulbruna fläckar, förmodligen sminkrester som inte gått bort i tvätten.
Vi var tidiga vid ankomst. Jag vet att det står incheckning kl 15 i beskrivningen, men de flesta hotell (särskilt i denna prisklass) brukar vara flexibla och erbjuda servicen att kolla om något rum är klart tidigare, vilket det oftast är. Här fick vi bara ett slentrianmässigt svar bägge gångerna vi frågade (kl 13 och kl 14), att "alla rum är klara kl 15, så ni får vänta".

På plus-sidan:
Sängen och lakanen var sköna, och vi sov mycket bra.
Hotellets allmäna utrymmen vid reception och lobby är riktigt fina, likaså uteserveringen.
Mycket trevlig barpersonal, och kul med många närproducerade ölsorter.

Det finns inte så många boenden att välja på i Trosa, men jag tycker personligen att Bomans ger en mycket bättre upplevelse för pengarna.

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Cissi1976
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade augusti 18 2016

Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa svarade på det här omdömet
Hej Rothan.
Tack för Du tog Dig tid att recenserar vårt hotell men såklart tråkigt att ta del av Ditt missnöje. Första gången vi får omdömet Dåligt hotell, så vi tar såklart Dina åsikter på största allvar.
Jag beklagar att tvätten fallerat gällande våra ekologiska handdukar och jag hoppas verkligen Du försågs med nya skyndsamt.
Utsikten är lite svår på ett Stadshotell då läget oftast är mitt på stadens torg som i vårt fall. Vi firar nästa år 150 år på samma plats och här lär vi förbli även om det såklart är trevligt med skog, hav, fjäll och grönområden. Stadshotellet läge ger ofta en fördel vad gäller de mer urbana aktiviteterna som shopping, restauranger osv. Vi är dock glada över att ha så nära ut i naturen med vårt läge på fina Sörmlandsleden och 5 minuters promenad till blåbärsplockningen på säsong.

Vi kan glädjas åt full beläggning på sommaren och glada gäster som dröjer sig kvar på rummen då vår personal jobbar så fort de kan utan att ge avkall på kvalitén. De har kort tid på sig från utcheckning till incheckning och därför har vi tyvärr små möjlighet på sommar och helger att överträffa den utlovade incheckningstiden. Vi har många återkommande gäster som vill ha "sina" speciella rum samt gäster som beställt champagne, spakit e t c till rummen vilket gör det svårt för personalen att ta andra rum än de tilldelade vid incheckning i anspråk och detta sammantaget gör det ibland svårt med tidigare incheck vilket personalen oftast har full koll på. Det finns såklart ingen som helst anledning för oss att INTE checka in våra gäster så fort rummen är klara att tas i bruk.
Jag hoppas verkligen att ni kunde checka in på ert rum som utlovat kl 15?

Roligt att Du hittade våra lokala ölsorter och nästa vecka brygger vi själva vår jubileumsöl inför vårt kommande 150 år jubileum. Även roligt att höra att er sömn var av god kvalité. Att våra vänner på Bomans har en trevlig leverans håller vi gärna med om.
Med vänligaste hälsning/ Anders Scharp

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Trosa
0,4 km bort
Nynas Havsbad
Nr 1 av 4 i Nynashamn
145 omdömen
Visa priser

Besökt Trosa Stadshotell & Spa? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Trosa Stadshotell & Spa

Adress: Västra Långgatan 19 | Trosa Torg, Trosa 619 35, Sverige (Tidigare Romantik Trosa Stadshotell)
Telefonnummer:
Region: Sverige > Södermanlands län > Trosa
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Spa Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Trosa
Prisklass: 1 364 kr - 2 118 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Trosa Stadshotell & Spa 4*
Antal rum: 44
Hotellets officiella beskrivning:
Trosa Stadshotell & Spa ett charmigt och genuint, familjeägt hotell mitt på torget i pittoreska Trosa, 50 minuter från Stockholm. Här finns ett fräscht spa med varm pool, aromarum, torr- och ångbastu och möjlighet till härliga spabehandlingar. Stadshotellet erbjuder personligt inredda rum, god mat och dryck samt en stor glädje och service hos personalen. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA och Expedia så att du tryggt kan boka med Trosa Stadshotell & Spa. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?