Trosa Stadshotell & Spa
  • Fri parkering
  • Restaurang
Omdömet skrevs 27 augusti 2016

Fint hotell med trevliga rum som alla är olika inredda. Sköna sängar. Minus för de små dubbelrummen samt den något dåliga städningen i badrummet. SPA-anäggningen jättefräsch med varmbad, aromarum, bastu (2 st). Passa också på att få en härlig behandling av duktiga hudterapeuter. Badrockar i generös storlek lånas. Tofflor får tas med hem.
I baren finns bl.a öl från lokalt bryggeri.
Uteplats finns.
Maten i restaurangen är ok men inte mer. Ojämn kvalitet. Denna gång var av två inbeställda fisk en delvis rå och den andra överkokt.
Gratis parkering bakom hotellet.
Ta gärna en promenad längs kanalen och gästhamnen.
Det finns inte så mycket att göra i Trosa och allt stänger 18.00 på vardagar.
Ett fantastiskt ställe att åka till för total avkoppling utan stress. Jag har varit här flera gånger och kommer att återvända.

• Bodde här: juli 2016, reste med vänner
Tack sommarosol
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 29 augusti 2016

Hej Sommarosol!
Tack för att Du tog Dig tid och recensera vårt hotell och ge oss ett toppbetyg trots några skavanker i leveransen.
Jag hoppas såklart att ni fick nya varmrätter så ni kunde njuta av maten samt att ni skyndsamt fick byta rum.
Total avkoppling låter härligt!!
Hoppas ni snart kommer åter till Trosa
Anders

Omdömet skrevs 23 augusti 2016 från mobil enhet

Detta hotel ligger i det vackra Trosa. Hotellet är inget undantag. Fin exteriör och interiör. Hotellet har en spa avdelning med en bubbelpool. Bra frukost utbud. Rummen är fint inreda. Hotellet ligger centralt i Trosa. Lätt att promenera ut med kanalen i Trosa. Klart besöksvärd.

Bodde här: oktober 2015, reste i arbetet
Tack Mikael O
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2016

Hej Mikael!
Tack för Ditt trevliga omdöme om vår ort och hotell.
Kul för Agneta som inreder våra rum att de gillas.
Bubbelpoolerna är borttagna och ersatta av en varmt källa på härliga 38 grader.
Hoppas Du snart gör ett nytt besök hos oss.
Varje årstid har sin charm och Trosa i vinterskrud är magiskt
Anders Scharp

Omdömet skrevs 20 augusti 2016 från mobil enhet

Otroligt nöjda med maten. Mysig atmosfär. Romantiskt. Perfekt att besöka som par. Otroligt mysigt att sitta vid den öppna spisen efter maten och ta en drink eller ett glas cava. Kunnig barpersonal som är duktiga på olika ölsorter samt även en härlig uteservering som man kan börja sin kväll med att besöka.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Tanjanurse
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 22 augusti 2016

Tack Tanjanurse!
Vilket hotell vill inte vara gemytligt och genuint!!??
Vi blir riktigt stolta av ett fint omdöme att ta med oss in i 150 års jubileet nästa är.
Nu börjar sommaren gå mot sitt slut och braskvällarna gör ånyo sitt antåg!
Välkomna åter
Anders

Omdömet skrevs 17 augusti 2016 från mobil enhet

Detta är på det hela ett fint hotell, anledningen till mitt låga betyg är att jag inte tycker det är prisvärt. Hade rumspriserna varit hälften så höga hade jag gladeligen gett det en 4.

Vi betalade 1990 kr för ett litet, standardinrett dubbelrum.
Utsikten från vårt rum var en annan husvägg bara ett par meter ifrån, så vi såg rakt in i grannarnas rum och vice versa.
Flera av våra handdukar hade stora gulbruna fläckar, förmodligen sminkrester som inte gått bort i tvätten.
Vi var tidiga vid ankomst. Jag vet att det står incheckning kl 15 i beskrivningen, men de flesta hotell (särskilt i denna prisklass) brukar vara flexibla och erbjuda servicen att kolla om något rum är klart tidigare, vilket det oftast är. Här fick vi bara ett slentrianmässigt svar bägge gångerna vi frågade (kl 13 och kl 14), att "alla rum är klara kl 15, så ni får vänta".

På plus-sidan:
Sängen och lakanen var sköna, och vi sov mycket bra.
Hotellets allmäna utrymmen vid reception och lobby är riktigt fina, likaså uteserveringen.
Mycket trevlig barpersonal, och kul med många närproducerade ölsorter.

Det finns inte så många boenden att välja på i Trosa, men jag tycker personligen att Bomans ger en mycket bättre upplevelse för pengarna.

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Cissi1976
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2016

Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa svarade på det här omdömet
Hej Rothan.
Tack för Du tog Dig tid att recenserar vårt hotell men såklart tråkigt att ta del av Ditt missnöje. Första gången vi får omdömet Dåligt hotell, så vi tar såklart Dina åsikter på största allvar.
Jag beklagar att tvätten fallerat gällande våra ekologiska handdukar och jag hoppas verkligen Du försågs med nya skyndsamt.
Utsikten är lite svår på ett Stadshotell då läget oftast är mitt på stadens torg som i vårt fall. Vi firar nästa år 150 år på samma plats och här lär vi förbli även om det såklart är trevligt med skog, hav, fjäll och grönområden. Stadshotellet läge ger ofta en fördel vad gäller de mer urbana aktiviteterna som shopping, restauranger osv. Vi är dock glada över att ha så nära ut i naturen med vårt läge på fina Sörmlandsleden och 5 minuters promenad till blåbärsplockningen på säsong.

Vi kan glädjas åt full beläggning på sommaren och glada gäster som dröjer sig kvar på rummen då vår personal jobbar så fort de kan utan att ge avkall på kvalitén. De har kort tid på sig från utcheckning till incheckning och därför har vi tyvärr små möjlighet på sommar och helger att överträffa den utlovade incheckningstiden. Vi har många återkommande gäster som vill ha "sina" speciella rum samt gäster som beställt champagne, spakit e t c till rummen vilket gör det svårt för personalen att ta andra rum än de tilldelade vid incheckning i anspråk och detta sammantaget gör det ibland svårt med tidigare incheck vilket personalen oftast har full koll på. Det finns såklart ingen som helst anledning för oss att INTE checka in våra gäster så fort rummen är klara att tas i bruk.
Jag hoppas verkligen att ni kunde checka in på ert rum som utlovat kl 15?

Roligt att Du hittade våra lokala ölsorter och nästa vecka brygger vi själva vår jubileumsöl inför vårt kommande 150 år jubileum. Även roligt att höra att er sömn var av god kvalité. Att våra vänner på Bomans har en trevlig leverans håller vi gärna med om.
Med vänligaste hälsning/ Anders Scharp

Omdömet skrevs 15 augusti 2016 från mobil enhet

Gratis parkering, bra läge, god service, mysiga loungerum, väldigt fin uteservering. Vanligt dubbelrum fint men utan det lilla extra som det väl tilltagna priset borde innebära. Frukosten bra. Wifi på rummet och smart-teve.

Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack mattereser
Scharp63, Ägare på Trosa Stadshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2016

Hej Mattias.
Tack för Ditt omdöme. Tråkigt att höra att Du inte finner vårt lilla hotell prisvärt. Vi får försöka lista ut vad det lilla extra Du saknar är för att ändra på detta tills vi förhoppningsvis får se Dig som gäst nästa gång.
Med önskan om en bra avslutning på sommaren
/Anders Scharp