“Endast utsikten är bra på detta ställe tyvärr.”
Omdöme om Punschkallaren

Punschkallaren
Rankad som nr 8 av 21 Restauranger i Trosa

Restaurangen besöktes en lördag vid öppning. Det var ingen personal att finna vid ingången el i den nedre delen av restaurangen. Efter en stund dyker servitrisen upp, vi säger hej och att vi vill äta och undrar om vi kan få menyer. Hon svarar: menyn står innanför dörren, gå sätt er.
Inte Hej, inte välkomna, inte; skall jag visa er till ett ledigt bord.
Vad gör en så otroligt outriktad person i en servitris roll?

Jag ville tvätta händerna innan jag satte mig och besökte toaletten, önskade att jag hade tagit en bild. Uppenbarligen så hade det ej städat efter fredagkvällen. Papperskorgen välde över, det var skitit och genom äckligt.

Maten bestod av tre alternativ, jag valde fläsknoisette, frågade om jag kunde få grönsaker i stället för potatis, det gick bra, beställde även en ramlösa, jag fick bubbelvatten fr kran för 30 kronor.

När maten kom var det en matsked sallad, två tomatbitar, frågade om jag kunde få lite mer sallad och det gick bra. Här tillkom det senare 20 kr extra på notan.
Fläsknoisetten var det torraste jag nånsin ätit, inte värt att orda om mer.
När vi ätit klart så satt vi ca 40 min, sen bad vi om kaffe och att servitrisen skulle duka av, det var då totalt 3 bord med gäster i lokalen.

Jag skulle nog ranka denna upplevelse som topp tre sämsta resturangbesök nånsin.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack 663ceciliae

Omdömet skrevs 16 september 2020 från mobil enhet

Finns många restauranger att välja på men ingen med sådan fin veranda utmed ån. Trevligt bemötande. Många rätter att välja på. Valde gös och så gott det var och vackert upplagt. Drömmer om den goda såsen. Återkommer gärna

Datum för besöket: september 2020
Tack Kladdmajan
Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Bra service och god mat. Köttet bra stekt, god pepparsås. Dottern åt pannkakor. Inget att anmärka på.

Tack 263johana
Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Punschkällaren ligger trevligt vid ån.
Att göra beställningen och att få hjälp med val av vin var inte helt enkelt men när väl gösen kom på bordet var detta glömt. En utomordentligt god måltid.

Tack ZoG230090
Omdömet skrevs 13 augusti 2020 från mobil enhet

Ett ställe där du inte känner dig välkommen. Vi fick vänta 1,5 Tim från beställning till servering. Katastrof. Ingen känsla för att vi hade minderåriga som väntade.
Ingen ursäkt eller kompensation.
Vi besöker ALDRIG stället igen.
Dessutom var maten medioker

1  Tack benke2020

Resenärer som tittade på Punschkallaren tittade också på

Trosa, Södermanlands län

Trosa, Södermanlands län

Besökt Punschkallaren? Berätta vad du tyckte!