Omdömet skrevs 5 september 2020

För tredje gången besökte jag och min man Bomans hotell i Trosa. Anledningen var för att vi fått ett erbjudande på mailen som vi inte kunde motstå! Som vanligt var servicen fantastisk, maten utsökt och upplevelsen som helhet mycket bra. We’ll be back

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Cherinne
Omdömet skrevs 4 september 2020

Bomans är ett MÅSTE för den som vill uppleva något utöver det du förväntar dig som gäst. Inget rum likt det andra och inredda med ägarinnans kärlek.
Maten var utsökt och personalen uppmärksam och engagerad.
Vi kommer att komma tillbaka till Bomans!

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 213agnetaw
Omdömet skrevs 24 augusti 2020 från mobil enhet

Vi besökte Bomans lör-sön under Coronatider. Hotellet är lite annorlunda med många inredningsdetaljer, vilket är roligt. Tyvärr kändes åtminstone badrummet i vårt hotellrum ganska ofräscht och slitet.

Vi provade en trerätters komponerad ’sommarmeny’ till middag: salladen till förrätt med (en!) svensk jordgubbe kändes snålt tilltagen och bestod mest av ruccolasallad, och desserten ’creme brulee’ serverades helt kylskåpskall, dvs ej nybränd. Kalven till huvudrätt var fantastiskt mör, men helhetsintrycket var att middagen saknade finess.

Till frukosten var det bordsservering istället för buffé på grund av Corona. Men huruvida faktumet att gästerna tilläts stå i kö för att koka sina egna ägg eller faktumet att de varma rätterna (äggröra, bacon osv) helt saknades berodde på Coronavirus eller på snålhet framgick inte.

Nej, Bomans levde inte upp till förväntningarna.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack AlexanderDono
Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Interiören är tokrolig. Här blandar man friskt mellan zebrafåtöljer, artistfoton, blommor; kandelabrar, pantermattor, jättebadkar; takmonterade tavlor och bilder från egna resor.
Frukostserveringen hade man löst enkelt genom att sprida ut antalet ätande över tre timmar och då servera önskad mat vid bordet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack ZoG230090
Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Trevligt och personligt hotell i mysiga Trosa. Fina rum med skön dubbelsäng ( grande). Vore ännu bättre om man fick välja middag fritt från menyn i get away paketet. Superfin frukost! Rekommenderas av oss

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack katarinan493