Omdömet skrevs 1 april 2018

I boken "250 platser du måste se innan du dör" omnämns Bomans hotell.
Det är ett mycket populärt och unikt hotell i stadens centrum invid kanalen.
Hotellet är verkligen charmigt med sin personliga stil i varje rum. Allt ser
ut att vara hämtat ur en veckotidning. Denna personliga stil gör att hotellet skiljer sig från de standardiserade hotellkedjorna. Allt är inte högsta klass men du kan inte bo över i Trosa utan ha bott på Bomans.

Tips för att välja rum: Välj gärna en svit om du bara stannar bara över natten!
  • Bodde här: april 2018, reste som ett par
Tack Göran H
Kristin B, Ägare på Bomans Hotell & Restaurang i Trosa, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2018

Hej Göran,
Ja vi är mycket glada över att finnas med i 250 platser...
I min ögon betyder dt att man sticker ut och inte är mainstream. Det är just det jag vill för Bomans räkning. Att inte vara som alla andra hotell.
Roligt att du tycker vi har lyckats med det.

Kom gärna tillbaka och besök oss igen. Då har jag säkert hunnit ändra något igen.

Bäst hälsningar

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Mars månad är inte den bästa månaden att besöka Trosa eftersom stället ligger lite i dvala. Däremot finns tillräckligt på Bomans för att ändå känna att man i två dagar inte saknar sommaren i Trosa. Hotellet är otroligt mysigt, med detaljer i det mesta som verkligen höjer känslan. Det är alltifrån alla fina detaljer i inredning och möjligheten till att låna skor som att få en liten goodie bag när man checkar ut. Även om det inte finns ett stort urval på maträtter så håller maten mycket hög kvalitet. Vi alla var mycket nöjda med maten, såväl al carte och lunch som den ingående maten i det paket vi köpt.

Det som drog ned mitt omdöme till endast en fyra denna gång var frukosten. Hotellfrukostar är för mig en viktigt del i hur jag upplever kvalitet på hotell. Även om de råvaror som finns i utbudet är jättefina och goda så var utbudet litet och flera saker från lördagmorgonen tog slut till söndagmorgon, exempelvis yoghurt och bär. Jag tror också att personalen var lite underbemannad den helgen eftersom flera gäster med mig fick fråga och vänta på skedar, tallrikar och skålar och olika råvaror som tog slut väl ofta och väl länge.

Självklart kommer jag tillbaka och hoppas då på hotellfrukosten, i övrigt toppen!

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack Emma F

Hej Emma,
Tack för din fina recension av Bomans.
Det var tråkigt med frukosten, jag ska undersöka saken ordentligt.
Maten ska självklart aldrig ta slut och det ska fyllas på kontinuerligt.

Nästa gång ni kommer hit ska det var ordning på det.

Hjärtligt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 23 mars 2018

För konferens med jobbet valde vi Bomans för 2:a gången. Verkligen fina och fräscha rum, vällagad och mycket god mat, servicen perfekt och miljön i Trosa och att Bomans ligger så centralt gör att det är lätt att ta en uppiggande promenad och kanske shoppa lite också.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack pastorsexp

Hej,
Härligt att ni var så nöjda med Bomans. Det är inte så ofta vi blir recenserade på Tripadvisor av en konferensgrupp så det är verkligen roligt att läsa dina ord. Jag minns vilka ni är och det verkade som att ni hade några bra, kreativa dagar.

Hjärtligt välkommen tillbaka igen.

Omdömet skrevs 22 mars 2018

Ett härligt och mysigt hotell. Inget rum är det andra likt, personligt inredda med olika karaktär. Välkomnande bemötande, trevlig och hjälpsam personal. God mat både lunch och middag i en mysig restaurang.

Tips för att välja rum: Bomans hemsida visar alla olika rum som finns att välja på.
Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack amosesson1

Hej,
Så glädjande för oss att ni uppskattade ert besök på Bomans. Hjärtligt välkommen tillbaka igen.

Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Efter två dygn på underbara Bomans är vi helt sålda! Det är svårt att beskriva vad det är som gör oss så förälskade i detta ställe! Det är helheten:

Maten är en otrolig! Genomtänkta och fina råvaror med många roliga detaljer! Man har inte snålat på kvalitet och hållbarhet!

Personalen är serviceinriktade och trevliga!

Inredningen är helt unik. Man hittar nya detaljer överallt och det där lilla extra i varje hörn gör en ständigt överraskad!

Bomans får en att känna sig bortskämd, unik, speciell och framför allt mätt!

Tack för en toppenhelg! Vi ses snart igen!

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack majls21
Kristin B, Ägare på Bomans Hotell & Restaurang i Trosa, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2018

Hej,
Vilka fina ord om Bomans. Jag blir verkligen glad över att ni uppskattade Bomans mat, miljö, personal och inte minst den känslan som jag och min personal försöker förmedla till våra gäster.

Hjärtligt välkommen tillbaka vid tillfälle