“Stadsvandring längs muren ”
Omdöme om Visby City Wall

Visby City Wall
Rankad som nr 1 av 45 saker att göra i Visby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Mäktigt med denna mur runt den vackra äldre delen av staden Visby.
Alla dessa torn och portar där man kan ta sig ut på utsidan.
Mycket intressant historia om staden. Tror bästa tiden är våren/sommaren att besöka staden.

Tack Johan och Ulrik... W

Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Jag tycker den är så charmig och det är så fint att bara gå runt och titta på muren och alla så hus som är på insidan av muren. På utsidan är det fint upplyst på kvällarna.

Tack Jenny-ressugen
Omdömet skrevs 3 januari 2018 från mobil enhet

Ett välbevarat minne från 1200 talet. Jätteintressant att gå längs med muren som trots sin ålder är så välbevarad. Det finns många informationstavlor längs efter muren. Det här är ett måste att se.

Tack Anders K
Omdömet skrevs 19 december 2017 från mobil enhet

Hit ska ni åka. Har ni inte varit här så får ni inte åka hem tycker jag. Strosa både på insidan och utsidan av muren. Nord västra delen av muren är bäst.

Tack Anders B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 6 december 2017 från mobil enhet

Vill man ha en lugn skön semester eller några dagar med arbete på distans är Gotland underbart vid tidpunkter på året då man inte trängs med en massa turister. Jag äter på restauranger som är öppna året runt, handlar i affärer som likaledes är öppna året runt o bara njuter av lugnet. Tempot på ön är rekreerande i sig själv. Långa underbara promenader. Rekommenderas!

Tack Annika671

Resenärer som tittade på Visby City Wall tittade också på

Besökt Visby City Wall? Berätta vad du tyckte!