“Härlig mat”
Omdöme om Munkkallaren

Munkkallaren
Boka med
Munkkallaren har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 16 av 143 Restauranger i Visby
Omdömet skrevs augusti 20 2017 från mobil enhet

Vi var i Visby förra gången med vår segelbåt i början av 2000 talet. Också då åt vi i Munkkällaren och var väldigt nöjda med maten. Det här minnet var grundskälen för att välja den här restaurangen också nu. Vi hade som förrätt lax och varmrätten var lamm. Båda portionerna var väldigt smakliga och rekommenderad vin perfekt val för maten.

Vi kan rekommendera detta restaurang för alla som vill äta bra i mysig miljö med bra service!

Tack Merja57

Omdömet skrevs augusti 17 2017 från mobil enhet

Började med att de ställde fram en flaska bubbelvatten som man fick betala för, det drog ned intrycket. Personalen var trevlig och det gick snabbt att få in maten. Maten var god och stora portioner. Lite dyrare priser. Tråkigt att det inte fanns något vinpaket till den satta menyn som fanns.

Tack Jacob W
Omdömet skrevs augusti 14 2017 från mobil enhet

Maten var generellt god men två mycket dåligt hanterade missar sänker betyget ordentligt.

En lammrostbiff som beställdes 'medium' var 'well done' alltså för väl grillad.
När detta påtalades gick tallriken ut till köket och återvände utan åtgärd med förevändningen att det gick inte att göra något åt då allt kött körs till en viss temperatur. Hur hade det gått om man hade beställt 'rare'?

Än värre var att två potatisar på en annan gäst i sällskapets tallrik visade sig vara ruttna på insidan - dessa byttes utan ursäkt och med bortförklaringen att det kan man aldrig veta i förväg, nu började också servitrisens dåliga humör skina igenom allt tydligare med små kommentarer och ögonrullningar.

Flera I sällskapet har varit på Munk källaren tidigare under mindre stressiga tider än medeltidsveckan och upplevde matkvaliten överlag något sämre vilket man till viss del kan förstå.

Tack Antifeminist
Omdömet skrevs augusti 13 2017 från mobil enhet

Stort sällskap som var där och åt. Fantastiskt god mat där alla var nöjda, extra plus för pankofriterad halloumi o lammet! Kunnig och bra personal som hade koll på läget.

Tack Caroline J
Omdömet skrevs augusti 13 2017 från mobil enhet

Mellan 17-18 så var det happy hour priser på mat och dryck, jag tog skaldjursgrytan och sambon tog hamburgare, var jätte gott och med bra service!

Tack Camilla L

Resenärer som tittade på Munkkallaren tittade också på

Besökt Munkkallaren? Berätta vad du tyckte!