“Bästa restaurangen i Visby”
Omdöme om Bakfickan

Bakfickan
Rankad som nr 5 av 164 Restauranger i Visby
Omdömet skrevs 16 december 2023 från mobil enhet

Fantastisk mat och service. Glutenfria alternativ, och ett makalöst gott glutenfritt bröd som inte var köpt på mataffären utan troligen bakat på plats eller i bageri.

Datum för besöket: december 2023
Tack Scenic257011

Omdömet skrevs 11 september 2023 från mobil enhet

Vi åt lunch på denna lilla mysiga fiskeresturang. Vi valde fisksoppan och ett glas vitt.
Fick in en rykande skål med gudomliga smaker av saffran och en aioli, lagom chili och härliga smaker.
Hit går vi gärna när vi återkommer till Visby.

1  Tack Kicki S
Omdömet skrevs 9 september 2023 från mobil enhet

Till en början väldigt tråkig service. Trött personal som förmodligen efter sommaren är ganska trött på gäster. Menyer låg klara på bordet, ingen presentation av någon av rätterna. En påse bröd ställdes fram men inte heller där någon presentation kring detta. Ingen som under måltiden frågade hur allt smakade. Den stekta strömmingen var alldeles för salt tyvärr. Fisksoppan ok men aiolin hade gjort sig bättre vid sidan av.

Tack mollyshugo
Omdömet skrevs 4 september 2023

Besöket var under förväntan.
Piggvaren överstekt. Kantarellerna slemmiga.
Personalen stressig.
Trångt.
Strömmingen på hårdbröd var helfin.

Tack hansmH4696RW
Omdömet skrevs 4 september 2023 från mobil enhet

Vi var på Bakfickan för en sen lunch. Väldigt snabb service, trevligt läge i hörnet av torget och god mat. Inga överraskningar.

Datum för besöket: augusti 2023
Tack Sara S

Resenärer som tittade på Bakfickan tittade också på

Besökt Bakfickan? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.