“Mycket bra mat och service, men varför nödvändigt att behöva köa över en timme på plats”
Omdöme om Bakfickan

Bakfickan
Rankad som nr 5 av 150 Restauranger i Visby
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Jättefina och generösa skagensmörgåsar som rekommenderas.
Fisksoppan var helt ok, men inte mer.
Den lilla portionen Gotlandspannkaka med Salmbärssylt var ok, men helt felprissatt.
Bakfickans choklad var vid sidan av skagenmackan det klart mest prisvärda.
Vi var egentligen ute efter att äta musdlor, men de var slut

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack kalle882

1923 av 863 omdömen

Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Instämmer med tidigare recension gällande nonchalant bemötande. Stod i kö i 45 min innan vi ens fick prata med någon i personalen. Då får vi höra att vi får säkert vänta 1 timme innan vi kan få ett bord. Väldigt dåligt bemötande!

1  Tack stefan_k_larsson
Omdömet skrevs 15 juli 2021

Har varit här förut och varit nöjd. Känns stressigt och trångt, vissa får bättre service än andra tyvärr. Maten är god och vällagad.

Tack ElisabethNgott
Omdömet skrevs 11 juli 2021

Beställde takeaway av fisksoppan och vart lite besviken. Hade varit godare om den var mer krämig och om man fick lite mer generöst med bröd till. Ev lite mindre fiskbitar med. Dyr peng för en så vattnig soppa.

Tack B4478KVjeanettec
Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Lite fundersamma var vi över att det inte går att boka bord under sommaren. Men det var ganska trevligt att sitta och vänta i baren på andra sidan gatan, där Alex visade sig vara utmärkt vänlig och tillmötesgående. Detsamma gällde f ö all personal, de gjorde ett mycket gott intryck (så är det inte överallt i sommarvisby). Men naturligtvis hade det varit bättre att kunna boka bord på vanligt vis. Bortsett från det blev vårt besök en kolossalt trevlig upplevelse. Och strömmingen var strålande! Bakfickan förtjänar faktiskt betyget fem, trots väntetiden.

2  Tack mhgswe

Resenärer som tittade på Bakfickan tittade också på

Besökt Bakfickan? Berätta vad du tyckte!