“Besviken denna gång”
Omdöme om Bakfickan

Bakfickan
Rankad som nr 4 av 144 Restauranger i Visby

Jag har ätit på Bakfickan en del gånger och alltid varit nöjd. Denna gång blev dock alla i sällskapet väldigt besvikna. Fisksoppan innehöll ingen fisk, men däremot stora bitar fänkål. Smaken god, men som sagt, annars bedrövligt. När jag påpekade detta för servitrisen så erbjöd hon mig mer soppa, ingen annan kompensation. Tråkigt, när jag alltid varit så nöjd innan. Hoppas att det var otur.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Aebo

Omdömet skrevs 19 april 2021

Bästa matupplevelsen i Visby! Trevlig bemötande, smakrik och nyttig mat! Alltid vegetarisk alternativ som är gott och mycket kreativt! Man måste boka bord annars chansen att du få plats är litet. Vi älskar den här perla restaurant i Visby torget!

Nöjda kunder Mila & Jan

Datum för besöket: april 2021
2  Tack 1ludmilan
Omdömet skrevs 6 december 2020 från mobil enhet

Jag har ätit hos Bakfickan många gånger; lunch och middag vid olika tillfällen. Tänkte nu, efter ännu en god middagsupplevelse, att det väl är dags att lämna ett omdöme.

Bakfickan har allt en riktigt bra restaurang kan erbjuda: hjärterum, mycket goda maträtter, trevligt bemötande samt god service. Inte undra på att jag vill komma tillbaka hit fler tillfällen. Det är läckra menyer med smaker från havet som gäller. Med hjärterum menar jag att de gärna vill erbjuda plats, i den mån det är möjligt, även till spontana besök. Men det kan vara bra att boka i förväg, för att säkert få unna sig plats i denna mysiga ’fiskekrog’.

Summering: att äta hos Bakfickan är som att resa bort en stund... till en liten kustnära restaurang nere på kontinenten, där havet verkar vara alldeles runt knuten...

Datum för besöket: november 2020
Tack ulriversum
Omdömet skrevs 3 november 2020

Boka bord i god tid för att säkra plats. Vi blev fint bemötta av trevlig och kunnig personal. Bäst var rökta räkor som var en dröm. Strömmingen var också otroligt god. Bra med dryckesförslag till alla rätter. Inte så värst dyrt, men visst kostade det. Absolut väl värt ett besök och restaurangen rekommenderas varmt.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 518malins
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Ett besök i Visby några dagar i oktober var mycket trevligt. Under Visbydagen var det ganska mycket folk ute men vi hade turen att efter en kort väntan få ett bord på mysiga Bakfickan. Min man är strömmingsfantast och jag tycker det är ok men var ändå sugen. Det var den bästa stekta strömmingen jag ätit. Nystekt frasig och toppad med en stor klick kajpsmör och lent potatismos. Enkelt men gudomligt!

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack zarawieb

Resenärer som tittade på Bakfickan tittade också på

Besökt Bakfickan? Berätta vad du tyckte!