“Fick ett bord trots att vi”
Omdöme om Gamla Masters

Gamla Masters
Boka bord
tis 27/10
20:00
Rankad som nr 4 av 149 Restauranger i Visby
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar

Fick ett bord trots att vi inte bokat, kom ganska tidig kväll. Välkomnande o bra service. Risotton med kantareller var bra men kunde varit lite mindre smörig. Hälleflundra med kantareller kanongod.

Tack yvojon

Omdömet skrevs 15 september 2020 från mobil enhet

En synnerligen fin mat upplevelse från start till Mål.
Service, välkomnande, lokal och givetvis den fantastiska och vällagade maten.
Råbiff, Kalix Löjrom och bräserad Lammbog var magisk.

Tack caun46
Omdömet skrevs 13 september 2020

Oj, det här är en restaurang med stort självförtroende. Det med all rätt: Kulinarisk precision intill formuleringen av menyn. Hälleflundran, smörstekt, kantarell-välmakande med en mjuk velouté. Råbiffen god men själv valde jag en annan anrättning:
Menyn var lika sparsmakad som sig bör när man låter dagens primadonna, det mjälla Lammlägget träda fram: rätten benämndes kort och gott "lammlägg". Omgivningen i form av råstekt potatis, lite syrlig rödlök och några frästa tomater var genialisk i sin nakenhet.
Sen nämnde vi ordet Grappa och då fick vi både vägledning och en underbar upplevelse; så värdefullt, så underbart.
Tänk att man kan lita på mänskligheten igen

Tack matsm603
Omdömet skrevs 11 september 2020

Mysig krog med omtänksam personal, kocken är värd ett extra bra omdöme för maten smakade fantastiskt bra.

Tack 3 572 001
Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

En av de bättre middagar jag ätit. Otroligt trevlig personal, underbar hummer, bästa lammfilén jag smakat, ljuvlig limepannacotta.
Kan verkligen rekommendera Gamla Masters i Visby.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 661andersm

Resenärer som tittade på Gamla Masters tittade också på

Besökt Gamla Masters? Berätta vad du tyckte!