“bra service och mycket god mat”

Restaurant Rosengarden
Boka bord
fre 4/12
20:00
Rankad som nr 54 av 148 Restauranger i Visby
Kök: Österrikiskt, Franskt
Omdömet skrevs 3 juli 2019

vällagat i lagom portioner. utmärkt service, Prisvärt. Läget är fantastiskt läge intill kyrkoruinen. man upplevde nästan ruinen som en del av restaurangen.

Tack Navigate796956

Omdömet skrevs 21 juni 2019 från mobil enhet

Trevligt bemötande men lammet var segt, potatisen kom in 5 min efter varmrätten. Blöta strips i botten på skålen. Entrecote beställdes medium rare men kom in rare.
Skärpning behövs i köket. De använder tryffelolja i linserna men säger att det är tryffel. Överlag för starka smaker utan harmoni. Förutom råbiffen som är helt underbar. Den kan jag rekommendera.

Tack willbergna
Omdömet skrevs 6 juni 2019 från mobil enhet

Snäll personal, fin miljö men slitet/saknade kärlek. 3 av oss 4 tyckte tyvärr det var smaklös mat, lämnade såsen helt:(

1  Tack mariannesresor
Omdömet skrevs 6 juni 2019 från mobil enhet

Trevlig personal , mysigt med alla roliga bord. Men maten var under förväntan, priset högt. En klar turistfälla. Tyvärr

Tack jojonordh
Henrik W, Ägare på Restaurant Rosengarden, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2019

Hej! Det var tråkigt att höra. Vi håller fn. på att arbeta in nya kockar inför sommaren och det är inte alltid helt lätt. Vi har en hög ambitionsnivå och är en av tre restauranger på Gotland som är invalda Chaine de Rottiseurs, världens största förening för professionella matlagare. Så någon turistfälla är vi inte. Det var nog en dålig kväll för köket bara, det händer tyvärr ibland, även för de bästa.
Jag hoppas att Ni kan se det som en engångsföreteelse och ge oss en chans på nytt.
Allt gott/ Henrik Westerlund, VD och kökschef.

Omdömet skrevs 30 maj 2019 från mobil enhet

Åt en lunch på Rosengården i Visby som toppade alla förväntningar. Flanksteken med rostad potatis och en sås med dragon som var det godaste jag ätit på mycket länge. Snygg uppläggning, magiska smaker och dessutom ett bra pris. Min partner var lika imponerad över den fiskrätt hon åt. Pricken över i är läget vid stortorget!

Datum för besöket: maj 2019
Tack Mattias A

Resenärer som tittade på Restaurant Rosengarden tittade också på

Besökt Restaurant Rosengarden? Berätta vad du tyckte!