“Påskaftons middag ”

Restaurang Italienaren
Boka med
Restaurang Italienaren har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 20 av 156 Restauranger i Visby
Kök: Italienskt
Beskrivning: I hjärtat av Visby hittar ni vår restaurang som tar er på en resa till Italien. Vår meny består av klassiska italienska rätter tillagade på vårt vis. Här kan ni njuta av de bästa delikatesserna, smårätter att dela på, färsk hemgjord pasta, napolitansk pizza samt en härlig traditionell familjemiddag på fyra rätter som serveras till hela sällskapet. Restaurangen ligger i anrika lokaler som dateras tillbaka till medeltiden. Här finns två matsalar, vinkällare, bar och en chambre separée för privata middagar.
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Då vi varit på roadtrip hela dagen runt Fårö så var vi trötta när vi kom till hotellet i Visby igen. Tog första bästa restaurang i närheten då vi kollat tripadvisor.

Super bra service och trevlig personal. Maten va supergod och hyfsade priser.

Tack Johan och Ulrik... W

Omdömet skrevs 11 mars 2018

Traditionell italisensk restaurang med spännande menyval. Servicen är perfekt och maten blev tillagad under rimlig tid. Det lilla extra med uppvärmda/nybakade små bröd till antipaston. Primon valde vi tortellini som var fantastisk och till secundo valde vi lammlägg som var så mör att den smälte i munnen. Serverad på en söt balsamicosås med olika bönor och rotrfrukter. Till detta fick vi en potatispuré med en kraftig smak av tryffel. Mycket bra. Vi blev för mätta för Dolce. Lagom utbud av viner med de vanligaste italienska druvorna och vårt val av ett Barberavin var helt OK. Restarangen är mysig och stämningen är god. Det enda negativa är att borden står trångt och är små. Hängaren för kappor och rockar fär nära ytterdörren viket känns osäkert.

Tack 241turist
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig miljö och personal, väl smakande mat. Ligger strax utanför clarion hotell wisby. Rekommenderas att besöka

Tack Daniel J
Italienaren, Owner på Restaurang Italienaren, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2018

Tack för din recension. Hoppas ni kommer tillbaka snart.

Omdömet skrevs 2 mars 2018

Har varit här några gånger senaste året och återkommer så fort jag får en chans. Få restauranger där personalen är så väldigt serviceinriktad. Jag som har varit här själv några gånger, har verkligen känns mig välkommen och omhändertagen. Maten är fantastisk och att man sedan kan Barolo på glas gör ju allting så mycket bättre.

Tack EvaSchill

Tack för att du tog dig tid att skriva så fint om oss. Ni är alltid hjärtligt välkomna

Omdömet skrevs 13 december 2017

Mysig stämning, mycket serviceinriktad personal och en gudomlig mat. En måltid att minnas, så fantastiskt gott. Smakerna jublade runt i munnen. Ser fram mot nästa besök.

Tack EvaT1828

Härligt att höra! Hjärtligt välkomna tillbaka

Resenärer som tittade på Restaurang Italienaren tittade också på

Besökt Restaurang Italienaren? Berätta vad du tyckte!