TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 11 september 2018

Alldeles för dyrt för vad vi fick. 1440/natt i mitten av augusti.(Dubbelrum)Träffade ingen personal. Fick bädda själva. Mycket enkel frukost som vi fick göra själva. Ofräscha sängar o sängkläder. Knöliga kuddar. Lyhört. Vandrarhems känsla.
Läget innanför murarna var bra.Härlig trädgård att sitta och äta frukost vid bra väder. Lätt med parkering strax utanför murarna.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack barbr0j
Omdömet skrevs 27 augusti 2018 från mobil enhet

Enkelt men välstädat rum med mycket bekväm säng, snyggt badrum och frukost i kylen. I trädgården finns olika sittplatser som man kan välja om man vill sitta i solen eller inte. Närheten till stan är det absolut bästa med boendet. Mycket prisvärt. Ett tips när man bor här är att gå rakt över gatan till Strand och äta en fantastisk frukostbuffé om man vill ha en mer stadig frukost.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack 54elisabethk
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Vi var fyra stycken, två vuxna o två stora barn som bodde två nätter på Mullbärsgården. Vi hade en enkel men trevligt inredd lägenhet med två sovrum, eget kök o badrum. Frukost fanns i kylskåpet. Där fanns det vi brukar äta hemma så som ägg, bröd, fil, flingor, juice, kaffe o te. Mysig gård med möbler. Mullbärsgården ligger innanför murarna i Visby, så bra läge!

Datum för vistelsen: maj 2017
2  Tack Brandinskan
Omdömet skrevs 24 april 2017

Vi bodde i det stora huset (Borgmästarvillan) och städningen var under all kritik. Stora dammråttor i sovrummen, gammalt kaffe kvar i kaffekokaren, rester av mat här och var i köket, odiskade bestick och glas och gamla flingpaket kvar i lådor med mjölbaggar i. En gammal handduk låg under kylen som någon sorts droppskydd. Kyl och frys var ostädade och luktade. Bubbelbadet/jacuzzin som marknadsfördes på bokningssajten fungerade inte som det skulle. Vi fick igång det en gång och då sprutade det ut gammal smuts ur hålen i badkaret. Vattnet blev helt svart av all smuts! Bastun fungerade i alla fall men duschen utanför bastuns var skitig och det trasiga duschhandtaget var tejpad med maskeringstejp.

Vi hade även fått för liten uppsättning lakan och handdukar när vi kom så vi var tvungna att ringa ett mobilnummer för att få tag på personal. Efter en stund kom en kille med fler lakan och handdukar och han städade även bort den värsta smutsen i huset efter att vi hade sagt till.

För mig är det helt otroligt hur man kan missköta en sån fin villa med ett sån potential! Mullbärsgården med dess innegård och hus runt om är egentligen jättefint och ligger perfekt inne i Visby. En annan ägare kanske hade varit på sin plats? Någon som bryr sig om sina gäster och förstår att de förväntar sig lite mer service och städning när de betalar flera tusen kronor för sitt boende...

Positivt var läget och charmfaktorn på innegården och till viss del huset. Bra också att vi som stor familj (8 pers varav 2 barn) kunde bo tillsammans i ett hus med eget kök inkl. stort fin matsalsbord. Ett stort plus också för att barnsaker som fanns i huset (skötbord, spjälsäng och barnstol).

Datum för vistelsen: april 2017
1  Tack PalleFr
Omdömet skrevs 16 mars 2017 från mobil enhet

Känner mig mycket kluven när det gäller att skriva omdömet om Mullbärsgårdens Bed and Breakfast. Hade fått information att jag kunde checka in kl 14:30. Hade vid beställningen bett om att om möjligt få komma någon timme tidigare. Inget svar på förfrågan. När jag kom dit kl halv tre fanns det ingen reception öppen, ingen person över huvud taget på plats. Tänkte att den som var ansvarig var försenad, och väntade ute i det kalla vädret. Efter 10-15 minuter använde jag appen "Hitta" för att få tag på ett telefonnummer att ringa. Numret var upptaget. Väntade fem minuter och ringde igen. Fortfarande upptaget. Efter ytterligare fem minuter fick jag kontakt. Jag skulle titta på ett visst ställe efter ett kuvert med mitt namn på, och i det fanns rumsnyckel, samt en kod för att komma in genom ytterdörren. Rummet var helt OK. Och det fanns ett rymligt kök på bottenvåningen. Gick till rummet och vilade ett tag, eftersom jag blivit trött av nästan en halv timme ute i kylan. Är mellan 75 och 80 år. Till frukosten på morgonen fanns det en hel del att välja på med flingor, havregryn till gröt, olika sorters mjölk, juice, och olika sorters bröd. När jag beställde rummet hade jag meddelat att jag inte tålde gluten, men hittade inget glutenfritt bröd el. liknande. Ingen personal av något som helst slag på morgonen heller. I och för sig var det lågsäsong, men ... Läget var tyst och lugnt, och jag sov gott i sängen. Men det jag saknade var mänsklig kontakt.

Datum för vistelsen: februari 2017
Restyp: Reste ensam