Omdömet skrevs 16 mars 2017 från mobil enhet

Känner mig mycket kluven när det gäller att skriva omdömet om Mullbärsgårdens Bed and Breakfast. Hade fått information att jag kunde checka in kl 14:30. Hade vid beställningen bett om att om möjligt få komma någon timme tidigare. Inget svar på förfrågan. När jag kom dit kl halv tre fanns det ingen reception öppen, ingen person över huvud taget på plats. Tänkte att den som var ansvarig var försenad, och väntade ute i det kalla vädret. Efter 10-15 minuter använde jag appen "Hitta" för att få tag på ett telefonnummer att ringa. Numret var upptaget. Väntade fem minuter och ringde igen. Fortfarande upptaget. Efter ytterligare fem minuter fick jag kontakt. Jag skulle titta på ett visst ställe efter ett kuvert med mitt namn på, och i det fanns rumsnyckel, samt en kod för att komma in genom ytterdörren. Rummet var helt OK. Och det fanns ett rymligt kök på bottenvåningen. Gick till rummet och vilade ett tag, eftersom jag blivit trött av nästan en halv timme ute i kylan. Är mellan 75 och 80 år. Till frukosten på morgonen fanns det en hel del att välja på med flingor, havregryn till gröt, olika sorters mjölk, juice, och olika sorters bröd. När jag beställde rummet hade jag meddelat att jag inte tålde gluten, men hittade inget glutenfritt bröd el. liknande. Ingen personal av något som helst slag på morgonen heller. I och för sig var det lågsäsong, men ... Läget var tyst och lugnt, och jag sov gott i sängen. Men det jag saknade var mänsklig kontakt.

Datum för vistelsen: februari 2017
Restyp: Reste ensam
Tack sigvardh_13
Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Bra rum. Mager frukost (bröd, ost kaviar ägg fil flingor marmelad). Halvdan wifi. Bokade
med pris i somras. Vid ankomsten var priset 70% högre. Betalade eftersom alternativet
var att leta nytt ställe! Inget kvitto!

Datum för vistelsen: oktober 2016
1  Tack KlasF_11
Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Mullbärsgården består av flera byggnader på en innergård precis innanför ringmuren. Läget är fantastiskt med närhet till allt sevärt i Visby.

Rummet vi bodde i var slitet och underhållet eftersatt. Den ena sänglampan var ur funktion, den andra var lös. Med tanke på det höga priset (1700 kr/natt) var detta inte acceptabelt. Även utemiljön var sliten.

Sängarna bäddar man själv och frukost tillagar man själv i det gemensamma köket.
Det fanns smör, ost och lite pålägg samt mjölk och juice.

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack Lithnert
Omdömet skrevs 21 juli 2016 från mobil enhet

Med tanke på att det ligger innanför ringmuren i Visby så är det ett prisvärt boende. Mycket mysig innergård där man kan äta frukost eller bara koppla av under alla tider på dygnet.
Rummet var nyrenoverat, ljust och fräscht. Dock mycket lyhört.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Jenny T
Omdömet skrevs 17 juli 2016

Fint nyrenoverat rum inte så stort men fin balkong med utsikt över Almedalen
och havet ..och mysig trädgård .Nära till allt som Visby erbjuder. Frukosten enkel men tillräcklig
Om man önskade så fanns det väl utrustat kök så om man ville kunde man laga sin Lunch eller middag själv. Vi var mycket nöjda.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Annwenn