“Här lagas maten med kärlek!”

Österdahls Brygga och Kajutan
Rankad som nr 27 av 146 Restauranger i Visby
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs september 2 2017 från mobil enhet

"Tänk att man ska behöva gå på en fiskrestaurang för att få sånt här fantastiskt kött" sa en av våra medarbetare och övriga 9 instämde. Cour de filet, en klassiker tillagad till perfektion. Vi som förstod att äta fisk fick en ljuvlig laxfärserad rödtunga i hummersås. Löjromsmousse i smördeg fick samtliga 14 att njutningsfullt sluta ögonen.
Anders Österdahl, en legend värd att lovprisa! Anders har skapat en liten oas där personlighet och intimitet går hand i hand med fantastiska råvaror och kokkonst. Benjamin och Thor som sköter serveringen är lyhörda och oerhört proffsiga med överseende småleende när det blev högljutt. Tack för det! Tack också till kollegan i köket, saknar hans namn tyvärr, som bidrog till den kulinariska kvällen.
Det blev en minnesvärd kväll denna vår sista som företagare på Gotland! Tack Anders från oss på Datatal!

Tack TripAdvisor-medlem

Omdömet skrevs augusti 28 2017

Full pott på allt!!Mat, utsikt, känsla .Måste upplevas och väl värt varenda krona.
Vällagad lyxiga fisk och skaldjursrätter mm i en fantastisk miljö.

Tack MarieSthlm2014
Omdömet skrevs juni 24 2017 från mobil enhet

Högsta betyg. Mat tillagad med finess och kärlek. Både kök och serveringspersonal levererar. Laxfärserad rödtunga som smälte i munnen. Härliga smaker. Saffranspankaka till efterrätt, så gott! Liten och gemytlig lokal nere i hamnen. Boka bord.

Tack RoundtripHP
Omdömet skrevs mars 30 2017

Här är så litet att man bör boka bord. Väl på plats kan man få vänta om det är mycket folk men maten är vällagad och god. Vi åt torskrygg, stekt strömming och lax. Alla blev nöjda. Till förrätt njöt vi av en liten ostpaj med skagenröra som var underbar.
Bakgrundsmusiken är låg så man kan prata utan att behöva skrika. Läget vid hamnen är perfekt och sommartid säkert härligt att sitta ute. Hit går vi igen!

Tack Suzanne R
Omdömet skrevs november 13 2016 från mobil enhet

Som en liten fransk bistro nånstans vid Cote d'Azur med Edith Piaf svagt från högtalaren. Avnjöt en fantastiskt god torskrygg. Less is more!! Min fru tog laxfärserad rödtunga med hummersås som fick en stark fyra i betyg.
Innan hade vi intagit saltbakade räkor som serverades varma med en, i mitt tycke, lite för söt majonäs. Trevlig service och nära där det händer. Väl värd ett besök!

Tack Jens S

Resenärer som tittade på Österdahls Brygga och Kajutan tittade också på

Visby, Gotland
Visby, Gotland

Besökt Österdahls Brygga och Kajutan? Berätta vad du tyckte!